Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Alltså man skäms ju när man tänker på hur man kunde sminka sig när man var yngre, man hade ju noll koll Men jag undvek de värsta missarna, jag började inte intressera mig för smink så mycket förrän i gymnasiet, och då hade man ju kommit förbi det där. I högstadiet körde jag mest mascara och lite ögonskugga, så det kan inte bli hur pinsamt som helst
    Det finns säkert de som tycker att jag sminkar mig fulare nu, för jag vågar använda mycket smink och starka färger. Ibland känner jag mig helt ensam om det, så det är skönt med den här tråden att se att det finns fler som gillar att ta i med färgerna

• Fluffguf
    Majestic skrev 2007-10-02 13:20:23 följande:
    Jag använde inte smink i högstadiet, kanske maskara då och då. På gymnasiet gick jag igenom en alternativrock stadiet och då var Shirley Manson en förebild!! (klickbar)
    Jag tycker fortfarande att det är ganska snyggt med massor av svart
  • Fluffguf

Vad använder man finishing dust till? Efter det andra sminket eller? Jag har aldrig hört talas om det, jag är ny på mineralsmink
    Man kanske ska beställa ett sånt kit, 35 dollar är ju inte mycket! Men det får vänta lite, jag har redan handlat smink för över 1000 kr denna månaden

• Fluffguf
    Majestic skrev 2007-10-02 15:35:38 följande:
    Fluff- Det är bara början, ju längre du hänger här i tråden, desto mer pengar slösar du på smink. Varje dag upptäcker man nåt nytt man vill ha*asg'
    Ja, bara sedan jag började vara här för några veckor sedan har jag hittat massor som jag vill ha! Men jag har fått massor av inspiration så det är bara roligt. Man får ju hindra sig lite och inte köpa allt på en gång!
    Linny skrev 2007-10-02 15:38:00 följande:
    Finishing dust har du efter foundation och concealer. Det gör att du får en fin yta hela dagen och innehåller ofta solskydd och annat. Läs om det på EM´s hemsida så får du se.
    Okej, nu har jag lärt mig något nytt

Och när det gäller såna ögonskuggor som ligger i samma kaka så har jag haft några och det funkar ganska bra. De är rätt hårda oftast så det flyger liksom inte runt så mycket Men jag gillar bättre att ha varje färg i en egen burk.
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-10-02 22:21:39 följande:
    Hörrni, behöver lite råd.. Ska jag bli blond igen? Det är min riktiga hårfärg.. Eller ska jag fortsätta färga brunt?? Kika mina bilder och kom med förslag.. Vet inte vilken färg jag passar bäst i..Hur påverkar hårfärgen hudfärgen!? Gör den det?
    Jag tycker att du passar bättre i brunt.
  • Fluffguf

Linny: Jag har också bra ögonfärg att sminka, också massor av olika färger i mina ögon.

Dagens sminkning ligger i galleriet nu, jag försökte mig på en lite mer avancerad sminkning med färger som tonar in i varandra åt sidan. Olive you och forged, det blev precis samma färg som min egen ögonfärg!

• Fluffguf

Jag vet att mina fransar blir spretiga, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Jag har nog provat närtan alla mascaror som finns, men mina fransar är liksom så i sig själva. Det funkar inte med ögonfransböjare heller, jag gör precis som man ska men ingenting händer

• Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-10-03 16:44:04 följande:
    Tråkigt.. kanske finns nån som sitter inne med nått bra tips.. Jag vet faktiskt inte.. mina fransar är ganska lätta att jobba med... Vad använder du för maskara nu?
    Just nu använder jag en från nivea beauté. Innan använde jag max factors masterpiece max. Båda med samma typ av borste, sån där gummigrej. Jag stör mig sjukt mycket på mina fransar
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-10-03 16:52:38 följande:
    Men på bilderna så der det ut som att det skulle räcka att böja dem.. som att de bara är lite raka..
    Ja, när jag blundar ser de väldigt raka ut, det håller jag med om! Men problemet är att de spretar åt alla möjliga håll, vissa är böjda åt ett håll och vissa åt ett annat. Jag har försökt med ögonfransböjare, men det händer verkligen ingenting! Jag har provat att värma den också. Hur böjer ni andra era ögonfransar?
  • Fluffguf
    PA030476.JPG

Här är en bild där man ser problemet Vissa fransar är böjda och vissa pekar neråt i stället Vad gör man för att rätta till det?
    Finns det någon chans att en sån ögonfransböjare med värme fungerar även om man inte får någon effekt av vanliga? De är ju rätt dyra att köpa bara för att testa menar jag
Svar på tråden Smink Smink Smink!