Inlägg från: Hallontrollet |Visa alla inlägg
  • Hallontrollet

Smink Smink Smink!

Tack för ditt svar!

Blir de bättre och finare med både foundation och puder?
    Tänkte införskaffa mig både puder och ny foundation.
    Vill dock inte lägga en förmögenhet på det men känner att dom inte är lika kunniga på att veta vilken färg man behöver på tex Kicks.
    Några förslag på hur ja ska lösa mitt dilemma?? :)
    Lone Star State skrev 2007-11-12 17:37:24 följande:
    Hallontrollet: jag gör så här: Rengör huden, smörjer, smetar på cover all mix från MUS på ställen där jag vill dölja eller framhäva. Smetar på eyeprimer på ögonlocken. låter det torka. lägger foundation. Lägger ögonskugga och sen kanske eyeliner.. maskara och sist rouge   Det är en vardagsmake.. Men i det stora hela gör jag så.. till fest ungefär samma men kanske starkare färger osv.. Jag använder inte primer i hela ansiktet eller puder.. inte för att jag inte behöver utan för att jag inte fått tummen ur och köpt än... Ett puder ska jag definitift köpa snart..
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Hallontrollet

Fluffguf: Såg att du pratade om PL och primer i ditt inlägg till Linny.

Blir dom dåliga utan primer?
    Väntar ju hem över 40 st från PL och vill kunna använda dem på en gång så det kanske är ett bra drag att fixa en eyeprimer innan dom kommer?
  • Hallontrollet
    elma skrev 2007-11-12 19:12:33 följande:
    hallontrollet: en primer gör att skuggorna håller mycket bättre. Har man inte råd med en primer är ett budget tips_ pytte, pyttelite(=minimalt, så det inte blir kladdigt) vaselin på ögonlocket, så fäster skuggorna!
    Fluffguf skrev 2007-11-12 19:15:44 följande:
    Jag håller med elma, en primer är inte helt nödvändigt, men vissa av skuggorna håller dåligt utan. Jag använder antingen vaseline eller en cremeögonskugga. Resultatet blir bra med vilket som tycker jag.
    tackar för era svar!
    Då kanske man skall införskaffa lite vaselin då.
    Är det dom där gula burkarna?
    fick nog ett tips om Lumenes primer.
    Skall kolla prisen på den om den inte är allt för dyr får det bli en sådan.
    Pengarna börjar ta slut nu när jag shoppar smink på nätet :)
  • Hallontrollet

Åhh tack för ditt svar!

Du använder alltså bara puder och ingen foundation?
    Jag vill hitta en bra och billig foundation och ett bra och billigt puder...
    Med risk för att någon annan hinner sno auktionerna men vad tror ni om:
    eller
    eller
    Jag kan ju inget så tala gärna om för mig vad ni tror :)
    02 05 skrev 2007-11-12 19:20:38 följande:
    Är långt ifrån en expert, men så här gör jag:1. Jag lägger på ögonkräm o sen fuktighetskräm2. Sen lägger jag EM´s concealer Sunlight under ögonen 3. Sen så tar jag EM´s mineralpuder på hela ansiktet o hals(4. Sen lägger jag liquid eyeliner om jag ska ha det)5. Sedan Urban Decays eyepotion primer på ögonlocken, efter att jag applicerat den smetar jag ut den så den blir jämn med fingret6. Sedan ögonskuggor7. Böjer sedan fransarna(8. Bättrar på o gör eyelinern perfekt, om jag har det)9. Fyller i ögonbrynen med ögonbrynsskugga o lite med penna10. Lägger på mascara11. Lägger på rouge - PL´s Nymph (liknar Nars Orgasm)Många dagar skippar jag mascaran också, om jag inte använder eyeliner då tar jag mascara.
  • Hallontrollet

Tack för ditt svar!

Har varit inne på din sida typ en timme nu och kollat dina JÄTTE fina sminkningar.
    Du är super duktig verkligen.
    vad tror du om länkarna jag postade här i tråden om puder?
    Linny skrev 2007-11-12 19:56:47 följande:
    Hallontrollet: Jag tar på ögonkräm och sedan ansiktskräm. Ibland tar jag på Skin serum. Poreminimizer på utvalda ställen.MineralfoundationMineralconcealerEyeprimer, låter torka..2-3 olika nyanser ögonskuggorEyelinerBöjer fransarMascaraÖgonbrynsskugga och browfixBorsta bort ev. "fall out", dvs glitter/färgkorn från skuggor. Svep på finishing dustRouge el. bronzerLipglossHerregud vad det låter mycket Tar mellan 15-20 minuter till vardags, med liten tvååring i penselburken..
  • Hallontrollet

okej!

Men blir det bättre resultat med både foundation och puder?
    är det bara kicks man kan gå till om man inte vill lägga en förmögenhet på foundation och puder och också få hjälp med att välja rätt färger?
    Linny skrev 2007-11-12 20:07:59 följande:
    Hallontrollet: Nja, känner inte alls till märkena som fanns i dina länkar. Därför kan jag inte säga om de är bra alls eller dåliga.
  • Hallontrollet

Jaha och då blev man ännu lite fattigare :)

Beställde ett provkit och en ögonskugga :)
    Valde säkert helt fel färger på foundationen men men :)
    02 05 skrev 2007-11-12 21:28:33 följande:
    Såg att Linny tipsat om det tidigare nu också..
  • Hallontrollet

Tack återigen för ditt svar!

Jag skall kolla om dom på Åhlens kan hjälpa mig.
    Köpte just ett test kitt från everydayminerals.
    Hoppas jag fick hyffsat bra färger.
    300 lät billigt för det "stora" settet om jag hittar rätt färger, eller?
    är ju sååå vilsen i denna djungel och ni kommer skapa en hemlig tråd för att slippa mig snart :)
    Nu ska jag dreggla lite mer över dina sminknigar innan jag lägger mig :)
    Natti natti!
    Linny skrev 2007-11-12 20:25:04 följande:
    Du kan säkert gå till Åhléns också, i alla fall de större butikerna. När jag hade krämfoundation var jag alltid tvungen att fixera med puder. Annars blev det glansigt och så höll det inte så länge.Om du vill ha ett budgetalternativ och få prova dig fram så prova www.everydayminerals. Då kan du för 40 kronor (själva frakten) få ett testkit på tre olika färger foundations. Du får välja färgerna själv. Det är mineralfoundation som du borstar på.Man kan chansa lite och välja efter sin hudton. Om du, när du är osminkad, har en lätt rosa ton i huden så är du oftast "cool".Är du kanske mer gul i huden? Mer alabastervit utan rosa toner eller kanske olivfärgad? Då kan du läsa dig till vilken som passar dig..När du sedan har hittat din ton (det kommer även med prov på rouge och concealer) så kan du beställa ett kit. Ett Everydaykit kostar tex. runt 300 kronor och då får du (i fullstorlek) 2 färger foundation, 2 färger rouge, 1 concealer, 1 finishing dust samt 2 penslar. Allt detta får du välja fritt ur deras sortiment!!!!
  • Hallontrollet

Tack för ditt svar!

Tyvärr har vi inte Face i stan så jag kanske får gå till Kicks eller Åhlens och kolla om man kan få någon hjälp där.
    Ingen i närheten av Borås/Göteborg som kan hjälpa mig med foundation och puder :)
    Är så rädd att gå till tex kicks och be om hjälp och så blir det HELT fel.
    Detta med att man har rätt att ångra sig, hur ska man kunna övertyga den i kassan om att det inte var jag som valde då?
    Shit detta är verkligen en djungel.
    Nu skall jag skriva ner i vilken ordning ni gör vad när ni sminkar er så jag kan "plugga" på och komma ihåg :)
    Kram på er och tack för alla svar!
    Hoppas min älskare har nått med sig till mig idag (brevbäraren alltså ).
    Fridapida skrev 2007-11-13 10:45:24 följande:
    okej... jag ska seFörst, så klart, rengöring och fukt* pore minimizer serum från clinique* primer FACE i hela ansiktet* pore minimizer instant perfector på stora porer* mineral veil (löspuder från ID)* concealer på röda partier, näsvingar o under ögon* foundation* mineral veil* bronzer* rouge* primer, MUS, på ögonlocket* kajal, sudda den lite* ljus basskugga, t.ex. savanna på ögonlocket* mörk skugga i globlinje o länsgs fransraden* broxfix på brynen för att få ordning på dem* mascarasist tar jag en tops o tar bort allt smink som kommit på läpparna o så har jag lite gloss på dem.
    Fridapida skrev 2007-11-13 10:50:33 följande:
    Ja, det blir mycket bättre o finare med puder o foundation. Om du inte fastnat för mineralsmink så prova Kanebos. Vill du ha hjälp med färg så beror det nog på vem som hjälper dig hur bra den blir. MEN om de rekomenderar en felaktig färg så har du rätt att ångra dig, inte om du väljer den själv... Jag tycker att FACE har bra underlag. Tjejerna på FACE brukar vara duktigare än de på typ Kick's.
  • Hallontrollet

Em?

Jag som är ny i detta träsk har inte lärt mig alla förkortningar, men gissar på att det är Everydayminerals eller vad dom hette?!
    Jo jag beställde därifrån.
    Betalade med kort!
    Paypal har jag lagt ner för det funkar verkligen inte! -morrar-
    Majestic skrev 2007-11-13 11:53:40 följande:
    Hallontrollet- Beställde du från EM?? Hur betalade du, kort eller PayPal??
Svar på tråden Smink Smink Smink!