Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink Smink Smink!

trolltyg skrev 2007-10-17 10:48:52 följande:
    Maddie3: Mycktet fint tycker jag, specielt färgen. Jag gillar när det är åt det oranga/guldiga hållet
    elma skrev 2007-10-17 10:51:18 följande:
    maddie: vilka läckra färger! vill ha lite mer eyeliner, så blir det lite mer dramatiskt! Det är så roligt att gå in och titta på sminkningar, gör allt för att smita från mitt tentapluggande (franska och skatterätt)
    Glad
    tack tjejer.
    jag är lite ovan att måla eyeliner, är så klantig o gör så det blir för tjockt streck eller så kommer det utanför på ngt sätt. Men jag ska träna mer på eyelinern när jag har mer tid. Kul att ni gillar färgerna, jag gillar dem skarpt för det tar fram mina blå ögon.

Ja inte kul med tentaplugg inte. Jag ska börja ssk utbildningen igen i januari efter mammaledigheten. Så jag lär sitta där en dag jag oxå med tentaångest.
  • maddie3

Är det någon som kan tipsa om en bra ögonfransböjare!

Vet att MUS har en, men är den bra. Nu har jag en billig variant från HM. Vet att ni skrivit tidigare om ögonfransböjare, men orkar inte leta fram de inläggen.

Vore tacksam för lite tips.

• maddie3

Igår fick jag lite prover från detta 
     www.stenmantrading.se/catalog

Kan säga att testerna kom i små påsar, som tur var så beställde jag två burkar men skulle beställt fler.
    vet inte om det står på deras sida att man måste köpa burkar oxå, det missade jag iallafall. men om det inte gjorde det så är det väldigt irriterande. Så nu har jag tio prover i påsar o två burkar, snacka om snopet! Fundersam

• maddie3
    Linny skrev 2007-10-18 15:08:03 följande:
    maddie3: Shiseidos är superduper!
    undrar om den finns här där jag bor. Vi har kicks, åhlens men om de för Shiseido det vet jag inte, får kolla det.

Är den svindyr?
  • maddie3
    Skrattande

Dagens sminkning är inlagd hos mig. Idag har jag kört en mer neutral kombination med PL peach parfait o twinkle, det jag märkte när jag var klar var att de färgerna gick in i varandra mkt o att de inte syns mer separat. Har även försökt med svart kajal, tyckte själv att jag la mkt kajal men på bilderna ser det lite ut.
  • maddie3

Jag har oxå köpt urban decays eyeprimer. Är inte så nöjd med MUS primer.
    Väntar med spänd förväntan

• maddie3

Hej alla pigga o glada

Nu har jag lagt in dagens sminkning. Använt mig av face shangri-la och en gråbrun skugga från clinique vet ej namn, svart kajal och under ögat shangri-la.

Kommentera gärna, behöver tips för att förbättra min sminkning.

ha en fin helg

• maddie3
    Fridapida skrev 2007-10-20 11:39:37 följande:
    Vad fin du är i de varmre skuggorna. Tycker att det ser fint ut. Det som jag tycker du kan göra är att jobba lite på din eyeliner. Använder du flytande eller kajal?Om du använder kajal så bör du sudda den lite mer. Använd en liten pensel och sudda så den dels går ner mellan fransarna och att den "fade'ar" ut. Använder du eyeliner så fösök få den närmare fransarna. Fixera med lite svart ögonskugga.En annan sak som ger en mer genomarbetad look är att ta mer mascara närmare fransraden. Eyelinern o kajalen bör gå ihop mer. Visst är shangri-la fin? Tycker att du passar bra i den.
    Ok tack för tipset med eyelinern...just igår använde jag mig av kajal. Jag suger åt mig alla tips.
    Ska träna på att förbättra de saker du skrev om.

Och jag älskar Shangri-la...kanonsnygg
Svar på tråden Smink Smink Smink!