Inlägg från: vänat |Visa alla inlägg
  • vänat

Reseförsäkring

Man får bråka med försäkringsbolaget när man kommer hem om man anväder sig av hemförsäringens reseskydd och själv riken är hög 1500kr vissa bara 1000kr men mycket pengar och mycker kroligt och besvärligt attt lita på resskyddet i heförskringen.

Mitt råd är att köpa en reseförsäkring i smaband med att man beställer resak kostar ofta bara mella 300-900kr berorde på resmål och resans längd, du har du ingen självrisk och får dess utom oftast hjälp på plats som sagt sidigast och enklaste sätte.

• vänat

Jo vist jag är insatt har prövat och vart med. Så det är helt enkelt av egen erfranehet jag skriver det jag skriver.

Har testa att använd mig av resförsäkringen som ingår i hemförsäringen och då fick jag in´gen hjälpa alls på stället.

Sen när jag komm hem var det strul utan dess like väntade i 20 månder innan jag fick besked att min hemförsäkringsresekydd var själv riksen på 1500kr jag hade gjort utlägg på 5000kr för sjukvårdsbeök och mediciner, som sagt jag vet vad jag prtat om som kom inte och påstå att jag inte är insatt.

• vänat

Sen kan ju även tillägga att jag boka en 22 darags resa tilll Brasilen reseförsäkringen via researrgören kostar 846kr.

Om jag har fel eller skulle inte tro det!!!!

• vänat

Allt med sos var klart det var bara försäkringsbollaet som strulade.

Jag viste att jag hade allgregir utan råkde ut för en alafylaktisk chock så jag hade dess värre inget val möjlighet hur vida jag vill kosta ut så mycket pengar eller ej.

Antingen lägga fram penag eller vara bredd på att dö!!!???
    ja du så krass kan verklighet vara i bland och var även så i mitt fall.

• vänat

Kontak sos dirket samma time, ja sos hade godkänt behandlinegn ja jag hade alla papper ording som det skule.

Försäkringsbollaget försökte varje gång svar att det skandes ett papper en annn gång var det ett annat papper fast all papper fans som sagt inget skande. Till och med pappaer från soso att det blivigt kontkata angånde mitt ärende.

• vänat

Ok hej handlar det om både kort och hemförsäring kanske det blir en anna sak men enbart heförsäkringen som sagt inte att förlita sig på.

Säga att hela failjen 4 personer drbbas sjukdom som kostar de 5000kr/ familjemedlem = 20 000kr som det sedan ska vänat på i 20 månder tror ingen har råd med det.

• vänat

! jag blev inte inlag vad har du fått det i från utan var på öppen vårds mottagningen så det var läake besöket sen medicneran från apotekt på ssk besök för att få mina injektioner inte specillt oavanliga eller ovanligt dyra helle.

Sos hade lovat att behanlingen skulle få kosta bra mycket mer än dessa 5000kr

Ja sos ha vist beslutat att behandlingan var ok. Som var det försärings bi olgaet som strula och intet sos och inte alls oavligt dya mediciner heller så jag fick vänta i 20 månader

• vänat

Nej jag frågade inte alls om permition!! jag hänvisdes till öppenenvårdsmottagning fick injektioner blev uppmanda att vistat på hotellet de fem närmaste dagarna.
    Så det var läker som bestämmde det inte jag.
    Vilket jag också gjorde skulle jag bli sämre fanns det akut nummer att ringa för läkar sationen fanns i samma kvater

• vänat

Men även om du inte råkat drabbas av det så har jag och vill därmed även varna andra att verkligen tänka igen vad de har för reseskydd.

Svar på tråden Reseförsäkring