• Anonym (trött)

Varför kan jag inte sova...

Jo tack jag mår bra - svenskt standardsvar, ingen har ju tid eller lust att lyssna. Lättare att hålla humöret uppe på dagarna men nu när kvällen och ensamheten kommer och sömnen absolut inte vill infinna sig är det tungt.

• Svar på tråden Varför kan jag inte sova...
  • Anonym

Är det något som grämer dig? Är du en sån som försöker "lösa världsproblem på kvällarna".

• Anonym

Om du inte kan sova, testa att ta två Alvedon och lägg dig direkt. Du kommer garanterat att somna ganska så snabbt. Obs! Detta får man bara göra då och då, inte regelbundet.

• Anonym (trött)

Kanske inte väldsproblemen men det finns ingen paus-knapp utan hjärnan går på högvarv fast kroppen vill sova...

• Anonym
    Anonym (trött) skrev 2007-09-11 22:28:45 följande:
    Kanske inte väldsproblemen men det finns ingen paus-knapp utan hjärnan går på högvarv fast kroppen vill sova.
    Har samma problem... fattar inte va de är...
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-11 22:28:53 följande:
    Hur hjälper alvedon?
    Alvedon kan vara lungnande vid vissa tillfällen....
  • Anonym (vaken)

Jag har märkt att jag sover bättre om jag ser till att koppla av med TV eller en bok innan jag ska lägga mig. Men e ja ute på nätet innan jag ska sova ger det inte samma passiva avkoppling å jag har svårare å somna. Ändå sitter jag här...

Tror inte det är nån bra idé å ta alvedon. Försök gå till botten med oron istället! Men jag vet, det är lättare sagt än gjort

• Anonym
    Anonym (vaken) skrev 2007-09-11 23:02:09 följande:
    Jag har märkt att jag sover bättre om jag ser till att koppla av med TV eller en bok innan jag ska lägga mig. Men e ja ute på nätet innan jag ska sova ger det inte samma passiva avkoppling å jag har svårare å somna. Ändå sitter jag här...Tror inte det är nån bra idé å ta alvedon. Försök gå till botten med oron istället! Men jag vet, det är lättare sagt än gjort
    Varför är det ingen idee att ta alvedon.... Läkarna kan ju rekomendera de i samband med orolig sönm....????
Svar på tråden Varför kan jag inte sova...