• MamiMoa

Tvångstankar

Hatar tvångstankar, det är så jobbigt att ha dom! Och svåra att bli av med. :P

Vad har ni för tvångstankar?

Mina är rätt knäppa.

MÅSTE kolla flera gånger dörren om den är LÅST, fast den är låst.

Måste tvätta händerna flera ggr om dagen, ja efter jag vart ute eller rört något som vart utomhus. :P

Det finns massor mer.

Vad är ert? Ja, tvångstankar eller dålig vana, det är nästan samma sak, eller? :)

• Svar på tråden Tvångstankar
  • trollmammsis

ska helst ta jämna steg när jag går...alltså ett jämt antal innan jag e framme till dörren tex *suck* 

• MamiMoa

Haha, samma här. Jag måste gå i ordning, som på stenplattor så går jag rakt i ordning och räknar 123...123...123... i varje stenplatta. Till dörren haha

• lanfear

jag har massor med knäppa

*persiennerna måste alltid peka neråt,
    *äter inte början och slutet på korvar(?),
    *Kan inte smaka av nånting.. typ om jag eller nån annan lagar mat, så kan jag inte smaka av maten.
    *måste trippel kolla att dörrarna är låsta innan jag somnar eller går ut hemifrån
    *Sovrums dörren måste alltid vara stängd. Även om ingen annan är hemma! Även om jag och maken gå och lägger oss så måste han stänga dörren efter sig.
    *Går inte på linjerna mellan gatustenar.
    *Har inte gått på avloppsbrunnar nu i snart 14 år!

jaa.. jag har nog flera andra sjuka grejer jag gör.

• nyponsoppa

jag har tricotillomani vilket grundar sig på att jag även har BDI....

sen har jag även mindre allvarligare tvångstankar som tex att jag alltid måste hänga upp tvättatde kläder på ett speciellt sätt

• MamiMoa
    nyponsoppa skrev 2007-09-14 23:16:16 följande:
    jag har tricotillomani vilket grundar sig på att jag även har BDI....sen har jag även mindre allvarligare tvångstankar som tex att jag alltid måste hänga upp tvättatde kläder på ett speciellt sätt
    BDI? Vad är det, om jag får fråga?
  • nyponsoppa

oj...BDD menar jag.. tror det blev rörigt när jag var inne på en sida o läste om BMI...
    BDD kanske du vet vad det är?

Men nu är jag mycket bätter än för några år sedan, nu kan jag tom erkänna vad jag har och jag jobbar verkligen för att bli väck alla tvångshandlingar...

• Miot

Hmmm, jaaa, jag tror jag har några:

Jag går inte på A brunnar (har hållt i sig sen jag var liten)

Jag tvättar händerna efter minsta lilla grej jag gjort... =) Oftast iaf...

Jag måste alltid se till så det inte hänger något löst hår på tröjan innan jag lagar mat, ser jag ett hårstrå i maten så spyr jag.

Samma sak med hår i duschen, hatar när det ligger massa hår i brunnen.

Jag kan inte med o lägga nycklar på bordet.

Jaaa, det var väl det... Ops jag kanske behöver söka hjälp

• biina

har massor med tvångstankar, måste till exempel hänga tvätten på ett visst sätt.

kolla dörren flera gånger innan jag går nånstans.

ha gardinerna för då det är mörkt.

• nyponsoppa

biina; Skönt o höra att man inte är ensam om att ha fix ideér med att hänga tvätten
    Jag blir galen om det blir "fel"

Svar på tråden Tvångstankar