• Anonym

Blir man tjock av kaffe?

Om man försöker bli av med några kilon... Är det OK att dricka kaffe då?
    Snabbkaffe med liten skvätt mjölk samt sukett/sukralos.

• Svar på tråden Blir man tjock av kaffe?
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-12 09:51:26 följande:
    sötäpplet: Funderar på att klämma in nån morot eller ett äpple under dagen...Men summa kardemumma... TROR NI JAG GÅR NER I VIKT AV DETTA?
    Det gör du säkert, men som nån skrev... Du kommer antagligen gå upp lika mycket när du börjar äta normalt, för sådär ska du väl itne hålla på resten av livet?
  • sötäpplet

Jag skulle ta bort naturdieten och äta små portioner av vanlig, nyttig mat istället. För det kan du göra för resten av livet om du vill, och om du vill sluta gå ner i vikt kan du då bara lägga till några smörgåsar eller ta bort ett träningspass.

• Anonym

Naturdiet shake hade jag tänkt göra till en permanent frukost eftersom jag inte annars äter på morgonen.

Äta normalt kan ju defineras på olika sätt... Visst kommer jag börja med lunch o middag nångång - men i mycket mindre portioner!

Samt powerwalk VARJE dag! Så jag tror nog inte att jag går upp allt igen...

• Anonym

Sen får jag ju proppa i mig lite vitaminer o annat så jag håller mig pigg!

• bubbli

det funkar skitabra att köra som du gör...i ett par veckor..sedan kan du ju successivt öka med kanske kyckling och ris till lunch,havregrynsgröt till frukost och frukt till mellis...så länge du rör på dig ordentligt så kommer du gå ner i vikt!
    men tro inte att du kan leva utan mat och bara käka vitaminer för det går inte...

• Anonym

Frukost kommer jag inte börja äta. Det blir antingen en pulvershake eller inget alls. Har aldrig gillat att äta frukost.

Klart man inte kan leva utan mat! Men man kan väl leva på mindre portioner? Magsäcken krymper väl allt eftersom...

• bubbli

självklart kan man leva på mindre portioner MAT,men naturdiet är inte mat...
    naturdiet är ju klart bättre som frukost än ingen frukost alls så kör på det om det funkar för dig,men släng in en sallad eller nåt annat till lunch också så blir det nog kanoners!
    Lycka till!

• Alderia

Klart som tusan att du komer att tappa i vikt, men så snart du ökar på matportionerna kommer kroppen att lägga på sig allt den kan eftersom du svälter just nu.

Dessutom riskerar du på lång sikt att drabbas av allsköns problem pga undernäring och bristsjukdomar. Men det är ju upp till dig.

• Anonym

Vem har sagt att jag ska öka portionerna? Meningen är ju att krympa magsäcken o hålla den så. Små portioner hela tiden!

Svar på tråden Blir man tjock av kaffe?