• Anonym

Blir man tjock av kaffe?

Om man försöker bli av med några kilon... Är det OK att dricka kaffe då?
    Snabbkaffe med liten skvätt mjölk samt sukett/sukralos.

• Svar på tråden Blir man tjock av kaffe?
  • millan R

Risken är att magen tar stryk av allt kaffe. Men annars kommer du nog att gå ner i vikt.
    Ett tips kan vara att gå över till viktklubben eller liknande efter avslutad naturdiet-kur så att du inte går upp igen. Jag har själv kombinerat just viktklubben och naturdiet och vet att det fungerar.

• Alderia

Tja, om du tänkt att i resten av livet leva på svältgränsen lär du få bristsjukdomar av alla de slag, även om du tror att det räcker med lite vitaminbrus. Smal blir du nog, men du lär inte leva lika länge. Det gäller att prioritera antar jag.

• Anonym

Finns ju alla möjliga burkar med kosttillskott på hälsobutiker.

• Alderia

Tror du verkligen att man kan leva på kosttillskott och naturdiet resten av livet utan att kroppen tar stryk? Bara några exempel ur godispåsen av risker vid undernäring: fiberbristen kommer att öka risken för tarmcancer enormt, och fettbristen kommer att påverka allt från inre organ till hjärnkapacitet och hudkvalitet.

• Anonym

Har aldrig sagt att jag ska leva på naturdiet resten av mitt liv. Naturdiet kommer vara min frukost eftersom att jag annars aldrig äter frukost - har inte gjort det på flera år.
    Mat kommer jag äta - i små portioner.

Komplettera med lite olika vitaminer osv.

• Anonym

Ja, man blir tjock av kaffe! Ta dig en bakelse istället!

• Alderia

TS, du gör precis som du vill. Om du inte vill minska i vikt på ett hälsosamt sätt är det upp till dig.

• Anonym

orkar inte läsa tråden, men kaffe en effekt som gör att du förbränner fett, 3 koppar om dagen gör att du förbänner nån procent extra (hur det nu var) Men då ska man inte dricka nescafe eller liknande utan starkt bryggt kaffe, utan socker förståss!

• Anonym (....)

Var är fettet då? Om du inte äter fett så kommer du inte att förbränna fett. Då kommer det första du förlorar vara vätska, sen muskler och till sist fettet. Visst kanske du går ner i vikt rent kilomässigt men du kommer knappast att bli av med något fett och därmed så kommer din vikt att bestå till stor del av fett. din fettprocent kommer ju även att öka. Sen när du börjar äta igen så kommer alla kilon tillbaka och troligtvis några extra. För du kommer väl knappast leva på naturdiet, kaffe och en liten middag hela livet? Men visst alla gör ju som de vill. 

• Anonym

till er som vill gå ner i vikt... Ät sunt, rör på er... ja just det drick kaffe oxå...

Nää men ärligt, om ni inte redan visste detta så är muskler ett jätte bra sett att gå ner i vikt, börja styrketräna, lovar ja er att ni går ner i vikt. Muskler ökar nämligen fettförbränningen. Så samtidigt som ni tränar får ni muskler och blir av med fettet, bra va?!!

Svar på tråden Blir man tjock av kaffe?