Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Badrumsrenovering - hjälp tack!

Hmm man kan få kakel väldigt billigt, typ 99kr/m2 och hela vägen upp till flera tusen per m2. För normalt kakel så ligger nog snittpriset på 200 m2 (kanske?).
    Vi satte mosaikkakel inhandlat på Bauhaus i vårt badrum. Kostade 179 kr/m2 (har jag för mig) och blev jättefint.
    Klinkersgolv köpte vi på kakelfirma eftersom vi var ute efter en viss typ av golv, och golvet var dyrare men inte jättedyrt. Strax under 300kr/m2.

Handfat, toalett etc kan också vara väldigt dyrt, eller helt ok och det beror igen på vad ni är ute efter.
    Vi köpte handfat+skåp+spegel med spotlights från Hafa och det kostade 2000 kronor. Det var kampanj och, bör tilläggas, väldigt nätt liten lösning eftersom vårt badrum är litet.
    Duschvägg i glas inhandlades på Bauhaus, kostade nog en 700.
    Handduksvärmare okså från Bauhaus, kostade 899 har jag för mig.
    Dusch, dvs blandare och munstycke, samt vägghängt wc från K-rauta. Minns inte priset men helt överkomligt.

Hela vårt badrum på 4 m2 gick på ca 15000. Men jag läste i en annan tråd att ett lika stort badrum hade gått på nästan 100000.
    Det beror helt på vad man är ute efter OCH om man gör mesta jobbet själv, eller anlitar firma.

Det är extremt svårt att ta bilder i vårt badrum eftersom det är så kompakt men jag kan försöka om du vill bilda dig en egen uppfattning.

Taking the long way around
Svar på tråden Badrumsrenovering - hjälp tack!