• AngelOfLove

Barn innan studenten!?

Hur många här på FL fick/ska få barn innan studenten? Hur har det fungerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-16 09:44:47:
    Om ni undrar så ska jag egentligen gå i årskurs 2 nu, men har valt att gå om. Så jag går första året.

• Svar på tråden Barn innan studenten!?
  • vickan84

Jag fick barn andra året på gymnasiet. ja tentade av en termin i tvåan sen va min kusin barnvakt när ja gick sista året.. funkade kanon. sköt upp gymnasiet några år så ja tog studenten 2005

• sandra18

Jag gick i 2an på gymnasiet när jag fick min son i maj, missade då en praktik i 2an när jag var hemma och födde barn, praktiken gör jag just nu.
    Jag gick på en friskola så kunde plugga mycket hemma sista året, så jag gjorde klart sista året och tog studenten nu i juni. Jag har haft mycket hjälp hemifrån sen mognade man verkligen utav mammarollen. Jag kände att jag verkligen ville bli klar med gymnasiet för att säkra att lättare få ett jobb :) Jag tycker det har gått bra har haft mycket hjälp från min familj.

• wigren

jag väntar barn den 13 mars, alltså före studenten.
    kommer få plugga hemma ganska mkt, men det ska niog gå bra :)

• NALLEB

Jag fick mina 2 barn innan min student.Första barnet när jag var 16år.Andra barnet när jag var 20år.
    För mej har allt gått bra,trots att jag inte har en färdig gymnasieutbildning än. Jag har en fast anställning,gift med barnens pappa och bor i hus.
    När båda mina barn går i skolan så har jag tänkt studera färdigt.
    Vilket då blir om 2år då dottern börjar skolan.Grabben går redan i skola,i klass2.

• IHateYourFace

Japp 2 st! De fungerar bra & ja skulle gärna läsa vidare men då måste ja låna pengar så de får vänta lite..

• LisaDelaney

Jag fick mitt första barn när jag gick andra året på gymnasiet, hon är född i början på april och jag var hemma tills nästa termin började igen i slutet på augusti. Tog studenten med min klass när Leia var drygt 1 år. Hennes pappa var alltså hemma med henne tills hon började på dagis. Gjorde lite på distans medans jag var hemma men det blev ju inte så mycket jag missade pga sommarlovet. Nu 6,5 år och ett barn till senare läser jag på universitetet, tredje året på ekonomprogrammet. För mig funkade det jättebra men jag tror det har väldigt mycket att göra med hur man är som person, det fanns liksom aldrig i min värld att hoppa av skolan tex. Det var faktiskt två tjejer till i min klass som fick barn, båda dom hoppade dock av.

• TyraPaloma

Hejsan! Jag fick två barn innan studenten! Kämpade på och tog studenten samtidigt med min vanliga klass.

För mig påverkade det inte betygen negativt, tvärtom. Jag hade aldrig fått så bra betyg om jag inte skaffat barn. Det kändes viktigare att prestera bra. Fick till och med mycket bra betyg från gymnasiet bättre än de flesta.

Nu läser jag på högskolan. Vill efter utbildningen jobba inom media & kommunikations området (webredaktör/redaktör/informatör/kommunikatör). Har snart en fil.kand och satsar på en magister efter det om jag fortfarande känner för det om ett år. Kan ju säga att det inte var många som trodde det om mig när jag som 16åring sa att jag skulle få barn.

Visst, ibland blir det tufft! Jag var ensamstående under 1 år med släkt och vänner många många mil ifrån mig. Då var det skittufft när barnen blev sjuka. Spelade ingen roll om jag hade ett viktigt prov eller tenta den dagen. Jag kunde helt enkelt inte. Nu har jag sambo och fått en drös med vänner här på orten så nu har jag aldrig det problemet.

Väntar föresten 3:e barnet nu och är 22 år

• Nikki S

Jag skulle ha påbörjat mitt sista år på gymnasium nu i höst, har BF den 27 Oktober. Jag har jobbat nu istället de senaste månaderna och ska ta upp studierna nästa höst och gå sista året då, när papps ska vara pappaledig.

Svar på tråden Barn innan studenten!?