• AngelOfLove

Barn innan studenten!?

Hur många här på FL fick/ska få barn innan studenten? Hur har det fungerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-16 09:44:47:
    Om ni undrar så ska jag egentligen gå i årskurs 2 nu, men har valt att gå om. Så jag går första året.

• Svar på tråden Barn innan studenten!?
  • Pojkmamma2

Jag gick andra ut andra året när ja fick min lillgrabb den 4 juni å det funkar bra, bara man ger sig f*n på det så. ska läsa klart när han börjar på dagis om ca 1 år.

• Mamman88

Blev gravid sommarlovet till 3:an flyttade till en annan stad efter halva trean och hoppade då av skolan. Det fungerar bra än så länge ska börja söka jobb efter sommaren nästa år.  Har bara 3 ämnen jag ska plugga upp sen men det väntar jag nog med.

Jenna kom till oss den 2 mars 2007
  • wintersaga

Jag blev gravid då jag gick andra året i gymnasiet. Hon föddes i augusti så jag hann gå klart hela andra året. Jag var hemma och var mammaledig ett år sedan gick jag tredje året (studielån från CSN). Under tiden då tentade jag dessutom av två kurser som jag inte fått betyg i från tvåan, (spydde väldigt ofta och fick därmed en hel del frånvaro). Det var dock inga problem, snarare tvärt om, jag har aldrig varit så motiverad till att studera som det året! Nästan alla mina MVG fick jag då. Efter studenten flyttade jag och började läsa på högskola, ångrade dock inriktningen så jag flyttade tillbaka och jobbade ett år tills jag kom in på utbildningen jag går nu.

• 3mily

Jag ska hoppa av skolan och jobba tills bebisen kommer.. =) sen när min mammaledighet äröver ska jag plugga komvux

• Wicke
    Hej hopp!
    Jag fick Hannes(nu 7,5) på sommarlovet mellan 2an och 3an. Gick estet-konst och hade honom med till skolan hela 3an. Tog studenten med min klass. Gick kanonbra
    ¤You can have a piece of me-Watch Out!!!¤
  • zasata

fick barn inan studenten, går inte alls bra för mig. men det gjorde det inte innan heller.

• Thuva03

Fick barn innan studenten. Å det gick bra för mig. Tog studenten med min klasskompisar men läste in några kurser efter sommaren. Då fick jag bätter betyg å kände mig mer motiverad. så för jag har inget att klaga på.

Ung mamma till Världens bästa Thuva 4år!!!!!!
  • Zodic

jag har funderat på en sak, jag är ju beräknad fem dagar innan min student. hur ska man lösa festen o så? för alla vill ju fira en, och jag vill bli firad också
    hur hade ni planerat det? man vet ju aldrig om man går några veckor föra eller efter, speciellt inte som jag är i ett så tidigt skede. men ändå, något hum.. om jag fortfarande inte fött på studenten, orkar man bli firad då tror ni? eller ska man skjuta upp det nån månad och fira mer i mitten på sommarn när man är lite mer balanserad?

• Linsenstinsen

Om man inte kan gå klart gymnasiet så finns ju alltid komvux lite senare! Jag är inte färdig utbildad..Hoppade av gymnasiet av olika skjäl. Men har läst en del kurser på komvux och efter jag varit mamma ledig så har jag tänkt att börja läsa Funktionshinder programmet på komvux.

• Eva88

Jag blev gravid innan jag skulle börja 3an så det blev beräknat den 29/4-07 och jag tentade av alla mina kurser väldigt fort..Är väldigt glad över att jag hann färdigt.. jag hade räknat att jag skulle bli färdig med skolan den 20:e april så mitt sista prov var den 19 april och min lilla flicka föddes den 20:april så hon var nio dagar tidigare.. så nu är min lilla 6 månader och jag bara njuter... skall du ha barn innan din student??

Svar på tråden Barn innan studenten!?