• Nalle Puh73

har 1,5 kg grytbitar av fläskkött, behöver goda recept.

Har en förpackning grytbitar av fläskkött men jag vet inte riktigt vad jag ska gör av det. Lite less på det vanliga jag brukar göra, så jag tar gärna emot nya recept och ideér.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden har 1,5 kg grytbitar av fläskkött, behöver goda recept.
  • Nalle Puh73
    Pumpkin skrev 2007-09-13 13:49:26 följande:
    Min favorit: www.tasteline.com/default.ns jag brukar byta ut oxfonden mot viltfond och jag gör alltid mer sås än vad receptet ger
    Det där lät gott, men funkar det att göra på fläskkött? Det är ju en annan smak på det köttet mot nörkött.
  • Nalle Puh73
    Nalle Puh73 skrev 2007-09-13 13:51:03 följande:
    Det där lät gott, men funkar det att göra på fläskkött? Det är ju en annan smak på det köttet mot nörkött.
    GeneradInte nörkött utan nötkött såklart
  • Citrus

Jag brukar göra en gryta med grytbitar, skivade morötter, champinjoner, lök, grädde, cremefraiche och en massa vitlök. äter ris till. Mumma! Kan inte säga hur mycket jag tar av allt, det är bara att höfta på

• Pumpkin

Vi har gjort grytan med allt möjligt kött, så det går alldeles utmärkt!

• Prinsessan Zelda

jag brukar bryna fläskbitar och lök. ha i chorizo bitar och kanske paprika och annat som man vill ha. Sen lite krossade tomater, kryddor och creme fraiche. har i lite redning för att det inte ska bli för tunt. serverat med ris eller bulgur. Mums!

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • etanol

Alt, koka grytbitarna i tex, fiskfond (för sältan)tills bitarna är möra sen tar du en ugnsfast form och häller i 1 till 2 burkar Tikka Masala och lägger i grytbitarna, skjuts in i ugnen i en kvart (samtidigt som riset kokar) och voilá; En gourmetmiddag...

• ACK

Man kan göra en kalops på grytbitarna kanske.....fast det kanske inte blir så bra med fläskkött

• AnnaK

Gryta på fläsk och kantareller
    4 portioner

ca 1 timme

Ingredienser
    600 g grytbitar av fläskkött
    2 gula lökar
    4 vitlöksklyftor
    2 morötter
    1 msk olja
    150 g kantareller
    2 dl hönsbuljong
    2 dl vitt matlagningsvin
    1 tsk timjan
    1 lagerblad
    2 krm salt och peppar
    persilja

Tillagning
    Skala och skiva löken. Finhacka vitlöken. Skala och skär morötterna i tjocka slantar. Bryn köttet i en stekgryta, lyft upp det och bryn lök, vitlök, morötter och kantareller i samma gryta. Tillsätt buljong och vin. Krydda med timjan och lagerblad. Lägg tillbaka köttet. Salta, peppra och rör om. Låt koka på svag värme under lock ca 1 timme. Strö över persiljan och servera med pressad potatis.

Svar på tråden har 1,5 kg grytbitar av fläskkött, behöver goda recept.