Alfakassan? Säga upp sig?
om man sger upp sig på ett tim jobb, har man rätt till alfakassan då?
om man sger upp sig på ett tim jobb, har man rätt till alfakassan då?
Beror på hur länge du har jobbat, sen får du ju karens 3 månader när du säger upp dig själv.
om du arbetat minst 17 timmar per vecka.. tror jag..
Jag har arbetat sedan 2006 augusti.. typ måånga timmar per månad! dom på arbetsförmdelingen sa att man skall ha arbetat 6 mänder tillbaka.. Men? man skulle skriva orsak till varför man längre inte jobbar där? Och dom ringer inte mig lika ofta så jag vill inte jobba där mer eftersom det inte ger något.
Är du medlem i någon a-kassa idag? Och funderar på att byta till Arbetslöshetskassan ALFA?
Nej, e inte medlem i a -kassa, de va därför arbetsförmdelingen sa att jag skulle bli medlem i alfa eftersom jag inte e medlem i a- kassa har jag rätt till alfa den minsta summan!
HÄr kan du läsa om ALFA kassan.www.alfakassan.se/
Japp, du har rätt till Alfa-kassan, lägsta ersättningen. Det fick jag när jag kom hem från Kosovo, hade inte ens varit medlem i Alfa-kassan... Men säger du upp dig så har du karensdagar, upp till 45 stycken tror jag det är...
Vad menas med karensdagar? men jag hade en timanställning som gällde tom 31 augusti 07, men den har gått ur och ingen har erbjudit mer?
Hur många karensdagar du får beror ju på orsaken till att du säger upp dig... Säger du upp dig fast du har möjlighet att arbeta där så lär du ju åka på 45 dagar, sen spelar det ingen roll om det är för lite timmar för dig, det är jobb...
Japp precis som musli säger så har du karensdagar när du säger upp dig från ett arbete. Tycker du ska kolla upp det en extra gång med det fack du är medlem i samt alfa-kassan om det är dem som kommer att betala ut din arbetslöshetsersättning.