• habasch

Alfakassan? Säga upp sig?

om man sger upp sig på ett tim jobb, har man rätt till alfakassan då?

• Svar på tråden Alfakassan? Säga upp sig?
  • Ex ungue leonem

Karensdagar= dagar då du inte får någon ersättning.

habasch skrev 2007-09-13 15:39:25 följande:
    Vad menas med karensdagar? men jag hade en timanställning som gällde tom 31 augusti 07, men den har gått ur och ingen har erbjudit mer?
  • musli
    habasch skrev 2007-09-13 15:39:25 följande:
    Vad menas med karensdagar? men jag hade en timanställning som gällde tom 31 augusti 07, men den har gått ur och ingen har erbjudit mer?
    Är du anmäld som arbetssökande på arbetsförmedlingen?
  • musli
    habasch skrev 2007-09-13 15:36:15 följande:
    Nej, e inte medlem i a -kassa, de va därför arbetsförmdelingen sa att jag skulle bli medlem i alfa eftersom jag inte e medlem i a- kassa har jag rätt till alfa den minsta summan!
    Ok, jag antar att du är anmäld från första arbetslösa dagen eftersom du har rätt till Alfakassan enligt arbetsförmedlingen!
  • habasch

Nej jag anmälde mig för två dagar sen! Blev arbetslös 31 augusti!

musli skrev 2007-09-13 15:42:40 följande:
    Ok, jag antar att du är anmäld från första arbetslösa dagen eftersom du har rätt till Alfakassan enligt arbetsförmedlingen!
  • habasch

Nej jag anmälde mig för två dagar sen! Blev arbetslös 31 augusti!

musli skrev 2007-09-13 15:42:40 följande:
  • musli
    Det är viktigt att
    du anmäler dig som arbetslös på arbetsförmedlingen din första arbetslösa dag.
    Så står det men det kanske inte är ett måste, men jag har för mig att det är så...
  • habasch

okej. Men jag kom inte så sent efter. Och det var inga problem!

musli skrev 2007-09-13 15:49:33 följande:
    Det är viktigt attdu anmäler dig som arbetslös på arbetsförmedlingen din första arbetslösa dag.Så står det men det kanske inte är ett måste, men jag har för mig att det är så...
Svar på tråden Alfakassan? Säga upp sig?