• Pellinell

Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?

I tråd efter tråd (med något gyllene undantag) blommar hatet mot "sambons vidriga ex", "barnens hemska morsa", "kärringen", "haggan", "den jävla biomorsan".
    Indignerade inlägg takar om att barnens mamma minsann ibland dristar sig till att ringa sin exman och tala om barnen och ibland talar hon om annat än barnen! Med min man!!! Hur är det möjligt, när skall hon gå vidare, jag hatar henne, bla bla bla.
    Varför känner ni er så extremt hotade, tjejer? Kan ni inte acceptera att han har haft ett liv före er, och att det ändå tydligen är er han vill vara med nu? Varför så livrädda?
    Eftersom ni knappast kan ta bort henne ur hans och barnens liv, kan ni inte bara släppa henne och låta honom ha sin relation med sina barns mamma? Om ni själva skiljer er en dag, vill ni höra samma skitsnack om er själva från snubbens nya tjej? Skulle inte tro det...

• Svar på tråden Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?
  • Pellinell

Åå vad skönt att det finns vettiga styvmammor även här! Började nästan misströsta... blir så glad av ditt inlägg, maandi74. Skönt också med BeemBe, som "nu har hittat sin plats", det är ju det det handlar om! Alla skall få plats i de nya familjekonstellationerna, både styvmor, far och mor.
    Jussan, håller med anonym om att inlägget om babianen verkar svartsjukt och barnsligt... att angripa någons utseende brukar ju handla om osäkerhet kring sin egen betydelse och plats.

• Pellinell

Anonym (ja du): de allra flesta bryter inte helt med sina ex om det finns barn i bilden. Tvärtom, de allra flesta inser att de måste försöka samarbeta något för barnens skull.

• Pellinell

Meteoriten: haha, snarare synd om henne som har fått den mjäkliga loosern på halsen

• Pellinell

Okej Anonym ja du, jag missuppfattade ditt inlägg.
    Meteoriten: haha

Svar på tråden Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?