Anonym (ja du) skrev 2007-09-13 22:06:59 följande:
Ja du... Vad hade du tyckt om ngn som inte ger sitt barn mat, inte sköter sitt barns hygien, struntar i att lämna sitt barn på förskola/fritids, ligger och sover när de stänger så att din sambo får göra uttryckningar och hämta även på hennes veckor (när fritids ringer och vill stänga), lär sitt barn att det är okej att stoppa fingrarna i halsen när man vill hålla vikten, berättade lögner för barnet (pappa vill ta dig ifrån mig, pappas nya tycker inte om dig o.s.v.), stänigt imtroducerar nya pojkvänner, som vägrar skärpa sig trots att socialen gett henne flera varningar om att hon måste skärpa sig annars förlorar hon sin del av vårdnaden... m.m. ?Avundsjuk? Knappast. Önskar att hon kunde ta tag i sitt liv och öbrja ta hand om sitt barn? Absolut.
Jag hade tyckt väldigt illa om denna bion eftersom hon missköter barnet och så hade jag oxå därefter aggerat o tagit barnet till mig och försöka fått det på heltid till hos oss!
Jag tror inte TS syftade på sånna här extrema fall, för då är det ju förståligt att man kanske tittar lite snett när hon är sån här..?
Men hur vanligt är detta?
Se på stastistiken istället...
En annan hör till "de normala fallen" som advokaten säger...
Jag har barn med mitt ex, barnet har bott VV hos honom...han träffar en ny kvinna o POFF det finns inget umgänge längre!
Får bara höra att JAG LÄGGER MIG I DERAS LIV!
Gör jag? Jag skiter fullkomligt i deras liv! Bara jag vet att mitt barn mår bra så är jag nöjd, men jag anser att om mitt barn kommer hem o är ledsen för att bonusen sagt att "Jag är så jävla trött på dig o din mamma...Hon är dum i huvudet" så ska jag prata med barnets pappa...
Men nej, då lägger jag mig i deras liv!
Fy för kvinnor som beter sig så!
Skit samma om mitt barns bonus AVSKYR mig, men låt det inte gå ut över barnet för tusan!