Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?
Inte heller särskilt svartsjuk eller avundsjuk på min mans ex, däremot skulle jag önska att han valt en bättre mamma åt sitt första barn. Det är verkligen vidrigt att tänka på att hon kommer ingå i vårt liv så länge jag väljer att leva med min man, bara för att hon har barn med honom.
Vem vill ha en manipulerande besserwisser som inte på något sätt går att diskutera med och som inte kan se sig själv som hon verkligen är i sitt liv. Som bara klagar på andra (mest min man och mig) och har noll självinsikt. Hon tar absolut för givet att vi skall behandla hennes dotter som kom först som det viktigaste och våra gemensamma är mer som något katten släpat in. Det är inte som att hon ser dem som barn också, det är mer "ungarna" och så är det hennes underbara dotter som skall skämmas bort så in i h-e. Om våra får något spelar ingen roll, bara hon och min man har så de kan spendera runt 3000 i månaden på snygga kläder till hennes dotter. Hon är sjuk i skallen och därför inte mycket att vara svartsjuk på, däremot förbannad!
Lägg till att hon är typ 1 meter lång och lika bred och hårig som en babian så näääää.... Inte direkt svartsjuk kanske...