Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?
I mitt fall är det tvärtom.
Det är min mans ex som är svartjuk på mig.
Jag är 10 år yngre än henne. Jag har två underbara barn med hennes exman, och när han träffade mig så ville han inte vara hennes vaktmästare längre, och chaufför.
För när han träffade mig så hade han inte längre tid att skjutsa henne hit och dit och fixa i hennes hus.
Han ville vara med mig den ledig tid han hade.
Vem tror du blev svartsjuk?
Och vem tror du fick skit för att hon "tog" hennes slav som hon utnyttjat under hela deras förhållande och ville fortsätta även trots att han inte bodde under samma sak?
Han ville gå vidare i sitt liv och eftersom hon inte var speciellt trevlig mot honom förutom när hon ville ha någon tjänst utförd, så var valet enkelt för honom.
Han klippte kontakten helt med henne, förutom de få gånger de behöver prata om barnen.
Inte ens då går det att prata med henne utan att hon är sur.
Jag och min man är helt överens. Vi har ingen kontakt med något av våra ex. Det finns en anledning till varför det tog slut, och var och en bör gå vidare i sitt liv.
Oftast har de som inte kan klippa banden till sitt ex inte gått vidare. Och nu skrev jag inte att det alltid är så.
Som min käre bror säger: Vem vill ha ett par gamla kalsonger när man kan få ett par nya?