• Limone83

Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?

Anonym (styvmamma) skrev 2007-09-17 19:01:02 följande:

TS: det är säkert många "styvmammor" som pratar skit om biomamman. Men jag tror faktiskt att det är lika många biomammor som pratar skit om "styvmammorna". Det är lika illa det tycker jag, men det känns som att man inte pratar lika mycket om det.
    Jag e bonusmamma till en underbar tjej som bor hos mig och min sambo på heltid och är bara hos sin mamma varannan helg. Jag försökte att vara trevlig mot henne i början men sen lägger hon upp massa skitsnack om mig på sin blogg.. hallå hon känner mig inte ens, och när sen min sambo försökte reda ut det och förklara för henne att det inte var ok att göra så så försökte hon och lyckades nästan vända min sambo och mig emot varandra. Tydligen så bottnade det hela i att hon var livrädd att jag skulle försöka ta hennes plats som mamma men det e ju inte mitt fel att hon inte kan ta ansvar för sitt eget liv och sin ekonomi så att hon kan ha sin dotter mer. Jag försöker inte ta hennes plats men jag måste ju göra en massa saker som mammor gör för att vardagslivet som familj skall fungera... Om det e nån annan som har liknande problem så hör gärna av er...
Svar på tråden Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?