• Yohanna85

Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?

jag hatar inte min bonus biomamma. Men sedan är hon inte någon person jag umgås med, förstår inte hennes värderingar. Men för detta betyder inte att jag inte respekterar henne. Hon är inte elak eller så. Hon är den hon är.

Men min sambo ogillar nog henne mer än vad jag gör. Och jag har faktiskt skyddat henne i vissa diskussioner! eftersom det är min bonus mamma. Och hon kommer alltid att finnas i hans liv, mer eller mindre. Och hon väljer själv att hon vill flytta och vara i hans liv mindre i framtiden!

Och det är oförståligt från min sida. Men jag baktalar aldrig henne framför barnen! men känner absolut inget hot. Eftersom ungefär hela min sambos släkt tycker att hon är "lite bakom". Kan köra en liten ironiskt chargong när hon kan komma på tal. Tycker väll inte att det är helt okej alla gånger. Men hon är speciell.

Som sagt så har vi en mer tillbaka dragen kontakt allihopa med varandra. Men oftast är alla sams, inte i början. Men jag blev arg på min sambo som betedde sig så mot sitt barns mamma. Eftersom de alltid kommer att ha med varandra att göra är det bara att gilla läget och hitta ett sätt att kommunicera.

Och det är bra idag. Men ibland kan det komma i lite nedförsbackar, men mycket bättre nu än i början =)
    Men som sagt är det mer mellan min sambo och bion som det ryker ihop. Jag bryr mig inte mer än att hon ska behandla sin son med respekt och kärlek, det ända jag vill begära.

Svar på tråden Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?