• Sterna

Vidöppen kronbjudning

Ällvira
    Mitt andra barn låg så och BM tjatade hela tiden om att jag skulel vara knästående under värkarna för att hjälpa barnet att rotera rätt. Även stående med en fot på en pall öppnar upp bäcknet och gör det lättare för barnet att rotera ut. Behöver inte vara någgra som helst konstigheter alls.
    Dottern föddes hemma, planerat, på 2,5 timme även om många påstår att det tar längre tid med utdrivnignsskedet.
    Ondare däremot upplede jag det, hade mycket ondare i ryggslutet med dottern än med första barnet och enligt BM kan det bero på hur hon föddes.

• Sterna

Ällvira
    Min BM misstänkte det för att ryggen låg åt fel håll på sista MVC-besöket innan hon kom (var hos BM kl 16.00 och hon är född 23.54) plus att BM som ar med när hon föddes också hade den känslan coh hela tiden tjatade om knästående.
    Bättre att förbereda för att det är så än att rycka på axlarna åt det är min paroll för är det inte så liten ligger så hjälper knästående ändå barnet att rotera lättare och födseln blir förhoppningsvis inte lika utdragen.

Svar på tråden Vidöppen kronbjudning