• Jenny86

*Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa.

Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa... Vad bör man göra då? Sker det avtalet privat eller hur gör man för att få en hyres avi eller liknande??

Kan soc gå med på att utbetala bidrag om man hyr ett rum hos en privatperson? Eller måste man bo i lägenhet... jag skulle vägra bo SJÄLV.

• Svar på tråden *Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa.
  • Jenny86

jo.. jag har alternativet att flytta till lägenhet själv eller bo inneboende hos honom.. att bo inneboende blir mycket billigare.. :P

Han har ju inte råd att försörja mig :P Och jag dör hellre än att han skulle göra det.

• Jenny86

självklart vill jag vara ärlig... men vad gör man när man inte har mat på bordet?? Och jag vill inte bo själv.

Mina föräldrar är uteslutande.. de bor så långt bort och jag har bott själv i 3 år.

Hans lön kommer säkert inte räknas som för låg.. han har ju lån på både hus och bil... så de kan tvinga han att sälja det... Och det skulle jag aldrig kunna leva med.

Jag är totalt förvirrad och detta är inget jag funderar på att göra... utan jag bara undrade.

I värsta fall får vi väll göra slut så så blir jag tvungen att flytta tillbaka dit jag bodde innan jag flyttade hit... där jag fick soc bidrag.. det är för långt för ett förhållande.. :(

• Jenny86

jag har gjort allt som står i min makt.. sökt ALLA jobb som jag kan tänkas få.. men jag har ingen utbildning och får inte börja plugga och få studielån förrens 2006. Jag är chanslös just nu...

Jo vi köpte nyligen huset.. eller HAN gjorde det.. och då bestämde vi oss för att flytta ihop.. i tron om att jag skulle få börja plugga i år eller få jobb.. men icke sa nicke.. de gick inte..

Jag tror inte jag får hjälp av af för jag är under 20.

• Jenny86

Nej men när du har gått några mil i mina skor då ska du veta att mitt liv varken är roligt eller lätt.

Mitt liv är ett jävla helvete och om du hade förmågan av att läsa så hade du sett att jag skrev att jag INTE funderar på att göra detta! utan bara undrade! Och min sambo är inte nödvändigtvis den jag skulle bo hos då jag INTE vill bo själv igen!

Och du tror inte det kostar mer att bo två stycken som lever på en lön? Vilken planet kommer du ifrån???

Jag har klarat mig HELT själv från den dagen jag fyllde 13! Jag har kämpat förmodligen mer än NÅGON annan har gjort någonsin här inne!!

Så då ska inte någon jävel komma och säga att jag ska betee mig vuxet och bita i det sura äpplet! Du har ingen aning om hur många äpplen jag bitit i!

Att slänga ur sig saker som du gör utan någon som helst grund för det hela, det är FEL!

• Jenny86

Det finns en anledning till att jag slutade gymnasiet och jag tänker inte börja läsa där nu när jag är 19 och de andra 16... och jag skulle aldrig ha råd att plugga nu.. jag skulle bara få 950 kr.

• Jenny86

men jag får söka studielån! Det är mer än 2000.

• Jenny86

Jag svarar inte så mycket på inlägg för att det känns som att man blir dömd!

Och HAN har mycket väl råd med att ha både bil OCH hus... det är hans ensak och han klarar det fint.. Men jag skulle VÄGRA vara beroende av honom... (mat?? kläder? nöjen och räkningar då? Vem ska betala det??) Hellre lägger jag mig på järnvägsspåret.. Jag är hans flickvän inte hans husdjur eller barn... Mitt eget ansvar. Och eftersom att jag inte får jobb nånstans så har jag bestämt mig för att flytta. För om jag inte gör det så kommer vårat förhållande att gå sönder totalt..

Och då får soc hjälpa mig om de godkänner det.

Och hund ska vi ha ändå fasten vi inte bor ihop.. Vi kommer ju fortfarande träffas.. och även om det nu skulle ta slut så är vi ändå bästa vänner.

• Jenny86

Nej jag vill inte det under de förutsättningarna... Och vi kan inte trolla!

Slutdiskuterat.

• Jenny86

självklart så skulle han betala för mig.. det VET jag.. Men jag VILL inte det,

Han har en massa intressen som han skulle få avstå i från om jag bodde hoss han... då bor jag hellre själv.. och det tänker jag göra...

Jag har blivit försörjd förut och så lågt sjunker jag inte igen...

• Jenny86

jag ger inte upp.. ALDRIG att jag skulle göra slut med honom bara för en sån sak..

Jag har tidigare fått socialbridrag och bott själv och det kan jag göra igen... Måste man bo ihop för att vara tsm? har jag missat nått?

• Jenny86

Jag har bara sagt att jag inte vill diskutera mitt privatliv längre.. det gick från en hypotatisk fråga till något som nästintill liknar påhopp...

Jag fixar det på mitt sett och det är mitt problem.. Det löser sig ALLTID!

• Jenny86

Även om JAG inte får socialbridrag så betalar han för nån annan...

Jag vet att många hatar socialbidrags tagare... så är det bara.. men vad gör man när det inte finns fler vägar?

• Jenny86

Att bli försörjd av någon man har en personlig relation till eller staten är skillnad.

Jag är inte aggresiv i mina inlägg... Sånt kan lätt missförstås när man skriver.. för mig veterligen har jag varken svurit eller kastat glåpord.

Det vi skriver om nu har hamnat långt utanför ämnet och är orelevant.

Ingen här vet något om mitt förflutna så ni behöver inte spekulera.. jag lämnar tråden nu och om ni vill fortsätta tugga så kan ni göra det.. jag behöver inte bevisa något och tänker inte ens försöka.

felicia6: Jag är visst tacksam för det du skrev.. men det är just nu inte så aktuellt så jag la inte så stor vikt på det du skrev.. Men jag hade blivit jätte glad för ditt info om jag hade haft användning av det nu.. Men tack ändå det var snällt!

Ha det bra!

Svar på tråden *Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa.