• soso76

tripp trapp ny el begagnad?

Funderar på att köpa en Stokke tripp trapp-stol. Ska man satsa på en ny (barnet kommer ju kunna ha den länge) eller köpa begagnad? Vad tycker ni?

• Svar på tråden tripp trapp ny el begagnad?
  • kaksmulan

Begagnad!!!
    De är snordyra och inte helt värda pengarna med tanke på hur klumpiga de är. Även en begagnad kan man ju ha längre och har den blivit jätteful så kan man ju måla om den.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Långbenopluto

Helt upp till dig... Vi tänkte köpa en begagnad men det är supersvårta tt hitta en beg.

Så det blev en ny

Mamma till Marcus och Isak
  • Carla77

Beror på vad du vill betala! Vet att du kan köpa begaganade för 200-600 kr om inte mer, beroende på skick. Vi köpte en begagnad för 250 kr. Jättefin! Kändes som om att de 1400 kr som en ny kostar, kan vi lägga på annat!

• miababia

vi ska köpa beg om vi hittar någon. de håller så bra så

• soso76

Ja de är ju verkligen dyra! Men om jag köper en ny kan jag välja färg. De begagnade som säljs på Blocket verkar nästan alla vara i bok. Inte för att barnet bryr sig...

• kaksmulan
    soso76 skrev 2007-09-15 10:48:50 följande:
    Ja de är ju verkligen dyra! Men om jag köper en ny kan jag välja färg. De begagnade som säljs på Blocket verkar nästan alla vara i bok. Inte för att barnet bryr sig...
    Men du kan ju måla om den...
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Tinuskan

Köpte beg röd 800 pix

De e svåra att rengöra, mycke vinklar och så e de gjorda av trä, vilket e känsligt....

Men Hon sitter som e prinsessa, och ja det håller ju länge.

• 2bmamma

vi har köpt två begagnade - har varit och är toppenbra! som sagt nya är dyra. kvaliteten är så hög så en begagnad är också jättefin - våra såg knappt använda ut.

• DKNY

Vi köpte en ny.. Visst är de dyra, men han ska ju ha den länge. Dessutom så kan vi ju sälja den sen.. De har ju bra andrahandsvärde de där=)

• Catja820

Tänkte också köpa en begagnad men hittade ingen så då köpte vi en ny. Är värd varenda öre, kan jag säga nu. Dottern stortrivs i den och den känns mycket säkrare än andra stolar som vi testat.

Mamma till Engla 3/10-06
Svar på tråden tripp trapp ny el begagnad?