• soso76

tripp trapp ny el begagnad?

Funderar på att köpa en Stokke tripp trapp-stol. Ska man satsa på en ny (barnet kommer ju kunna ha den länge) eller köpa begagnad? Vad tycker ni?

• Svar på tråden tripp trapp ny el begagnad?
  • Sol

Vi fick en begangnad. Jag skruvade isär den tvättade med målartvätt och målade den. Superfin blev den. Vill ha en till nästa barn också och får jag inte tag i en begangnad så köper vi nog en ny.

Mamma till Leo född januari 06 och gravid, Bf april 2008
  • 3e på g

Vi köpte 2 begagnade för 200 styck som vi har hos mina föräldrar (de fick dem i julklapp ). Finns inga fel alls på dem och så har vi 2 hemma som vi köpte för 500 styck som också är i toppskick. Fick alltså 4 för priset av en. Köpte till 2 byglar på tradera för 25 kr/st som vi har haft på de som vi har haft hemma. Våra begagnade är från -01 och framåt. Kommer spara 2 av dem sedan ifall min syster skaffar barn någon gång. Är säker på att de kommer vara fina om 30 år också annars är det bara att slipa och lacka om eller måla dem.

Håller med om att det inte är lätt att få tag i begagnade. Alla våra är från Stockholm så vänner har fått köpa dem åt oss och ta med sig när de haft vägarna häråt.

• Havsjungfrun

Begagnade, inte värt att köpa nya.

• soso76

Det verkar vara 50/50 mellan begagnad och ny! Tack för era åsikter. jag tror det blir en begagnad men det går ju att ändra sig in i det sista!

• Tinuskan

Såg att det såldes några beg på familjelivs köp å sälj....

• Loren

Begagnad tycker jag, den vi köpte är superbra och jag har tänkt att jag ska putsa och måla den... det måste bara bli av också :)

• JoPoAnWi

Vi köpte ny till vår kille.
    Tycker den är perfekt.
    Visst är den dyr, men jag tycker det var värt det

Mamma till 4 underbara pojkar
  • MARIA99

Vi har begagnad tripp trapp.. Mammas dagis sålde ut den 01 så den var välanvänd redan då & håller än.

• fruis

Köp en begagnad. De är ju ändå i toppskick eftersom de aldrig går sönder eller slits vad det verkar. Vi har köpt två begagnade till våra barn och är ändå inte uppe i summan av vad en ny kostar.

• BonniMix

vi köpte våra begagnade! har 4 st! två hos mormor o morfar, 2 härhemma.. köpte 1 för 20 kr loppis - ren. objekt. nästa för 200 k, den 3e för 400 och den 4e för 500

• agent007

Min syrra fick en av en moster som haft sina barn i den (och säkert någon mer släktings barn oxå..) så den är i alla fall 20 år gammal. De använder den än men nu som vanlig stol och det syns knappt den är använd! Superkvalité!!

• Gustie

Vi ska använda samma som min mans söner satt i när de var små, så den är 14 år gammal
    Men den är jättefin i skicket, vi ska bara köpa en ny dyna till den.

Vet någon om man kan köpa en ny rem, den som sitter mellan benen?

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • BonniMix

Det finns remmar att köpa i affärer som säljer stokke, fråga där! Kostar nog ca 80-100 kr för en läderrem.. annars kan du ju ta skärp eller något annat och ha där tillfälligt. Det är ändå en kort period du kommer att använda remmen.

• Månmamma
    soso76 skrev 2007-09-15 10:44:16 följande:
    Funderar på att köpa en Stokke tripp trapp-stol. Ska man satsa på en ny (barnet kommer ju kunna ha den länge) eller köpa begagnad? Vad tycker ni?
    Begagnade håller lika bra...kolla bara skicket...själv fick jag en ny...har haft den i snart 7 år och den är lika bra fortfarande!!! 2 barn har haft den och det syns knappt... 
Svar på tråden tripp trapp ny el begagnad?