• Apif

Hur få håret att växa snabbare??!!

Sitter i skiten... håret är fruktansvärt kort och fuuuult

Hade långt hår till halva ryggen, självfall och jättesnyggt!

Lät min mamma ta saxen i sina händer och kapade håret över axeln och det värsta - det krullade ihop sig och jag ser ut som en kärring. Är 22 år och jag ser ut som f-n!

Så nu vill jag ha långt hår så fort det går??!!!

Vill inte ha extensions då det kostar skjortan, och jag kommer säkert inte sköta det som det ska

Sååå, tips på vad jag kan käka att det ska växa lite mer än en cm i mån??

• Svar på tråden Hur få håret att växa snabbare??!!
  • gröna hönan

Det finns tyvärr inget sätt att få håret att växa snabbare! Med tanke på att det faktiskt är döda celler så skulle det vara hemskt om det fanns något som gjorde att det växte snabbare...
    Men det du kan göra för att slippa toppa det ofta är ju att vara rädd om det, inte använda kemikalier, inte slita och dra i det, tvätta det så sällan du kan osv. Håret slits mer om du har det hängande och det fastnar i saker och ting.

Jag håller själv på att spara ut mitt hår och har bestämt mig för att inte toppa det på hur länge som helst. Innan har jag tyckt att mitt hår har växt så längsamt, men det är för att jag har varit för ivrig att toppa det! Det växer INTE fortare för att man toppar det.

Så var rädd om ditt hår, ät bra så att håret som inte växt ut än blir starkt och försök stå ut! Det blir bättre!!!

• Öland2barnsmor

Har själv ätit kisel preparat
    håret blir starkare iaf
    kanon .. varför klippa allt på en gång ....

• Else

Har fått för mig att B-vitamin hjälper naglar och hår att växaa. Men jag har inte provat så jag vet inte. Jäst och öl ska visst vara bra då

• Helena78
    Else skrev 2007-09-16 10:12:19 följande:
    Har fått för mig att B-vitamin hjälper naglar och hår att växaa. Men jag har inte provat så jag vet inte. Jäst och öl ska visst vara bra då
    Ja, B-vitamin göra att hår & naglar växer...
  • vänat

Men toppar man hårt för sälla slits de också vilket inte heller är bra för hårt. Man ska inte helt låta blia att klippa håret bara för att man vill spara ut det.

• HeddaBigBum
    vänat skrev 2007-09-16 11:02:18 följande:
    Men toppar man hårt för sälla slits de också vilket inte heller är bra för hårt. Man ska inte helt låta blia att klippa håret bara för att man vill spara ut det.
    Näe och håret går av (mycket längre upp än när man toppar det)... I know... been there, done that.

Men jag tror jag är den enda som kommit med konkret råd- SOVA!
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • JLS

Det enda som kan få håret att växa är nog om du stimulerar hårrötterna. Kör en fingermassage med fingertopparna i cirkulerande rörelser varje dag, det ökar ju blodcirkulationen. Och ät riktigt bra mat så blir håret som växer ut fräscht, men om det växer snabbare vete fan. Tror dock på massagen i så fall

• Apif

läste någonstans att man ska toppa håret var sjätte vecka, fast jag tror det handlade om att ha friskt/fint hår, inte att det hjälpte att växa snabbare.

ska massera för fulla pannor!! :)
    ska man massera på ett speciellt sätt eller är det bara att köra på hur man vill?

mitt hår var så fint förut :( självfall och visst var topparna lite slitna men hon kunde ha klippt mig på normalt sätt, inte klippa rakt med saxen
    vet inte hur jag ska förklara, men det är lika rakt som en linjal och tjockt på topparna, alltså nästan samma längd och det är inte fint när man har sånt här hår som jag (lockigt/självfall/vågigt)

innan var det lite V form och långt och luftigt, det spelade ingen roll hur mycket det blåste - det var fint ändå. nu är jag som en buske så fort jag kommer ut

har köpt silica, innehåller b-vitamin sam öljäst
    ska ta vitaminer varje dag nu och silica då + massa frukt och vatten
    ska ha håret i en hårklämma för jag vägrar ha det i en svans. det ser så kort och tjockt ut, spretar åt alla håll och kanter
    ska även fläta håret varje kväll jag ska lägga mig så att det inte slits, så att jag inte behöver toppa håret ofta
    håret blir inte så smutsigt tror jag om jag har det i en klämma på dagnarna, så tvätta en gång i veckan kanske funkar

ska jag någonstans där man ska fixa till sig så plattar jag håret. kanske 1 gång månad, max

• JLS

Jag brukar köra med fingertopparna i cirkulerande rörelser så man känner att det tar lite så att säga, dvs inte med helt fjäderlätta rörelser. Sedan kan du dra lite i håret här och var och ja gör lite olika saker helt enkelt. Jag tror det funkar. Mitt hår växer supersnabbt och det har inte alltid gjort det, sen om det beror på något annat vet jag inte men värt att prova. Det är inte skadligt i varje fall.

• skriva

Fy vad jobbigt med en frisyr som man inte kan identifiera sig med!

Mitt hår växer 1 1/2 cm i månaden och jag får ständigt färga om det för att det växer ut så fort.

Jag äter vegetariskt, mycket frukt och mycket fullkornsprodukter, aldrig vitt mjöl och ytterst lite mejerifett, använder olika sorters olja i maten.

För övrigt gör jag inget speciellt.

Till jul kommer din frisyr förmodligen att vara åtminstone lite snyggare, och det är ju faktiskt inte så långt dit.

Svar på tråden Hur få håret att växa snabbare??!!