• Frosk

spyfobi!!!!!

Jag med!! Är livrädd nu när lillan har börjat dagis och man vet att det kommer förr eller senare. Önskar att man kunde vaccinera sig som med vanlig influensa.

• Frosk

hej hej. usch såg på texttv att vinterkräksjukan har börjat komma nu. uäääk! jag vill bara gå och gömma mig och komma fram till sommarn igen!

På tal om förlossningar så var min största fasa också att spy, men jag använde mig bara av lustgas och mådde aldrig illa. Hade den på högsta också och sög som besatt så jag är tacksam att den funkade för nåt annat hann vi inte med.

• Frosk

Jag minns inte men det var igår jag såg det. försökte hitta det igen men det gjorde jag ju inte.

zasata skrev 2007-10-27 09:40:43 följande:
    vilken kananl och vilken sidan på textv?
  • Frosk

? Till exempel var det rekordmånga som fick vinterkräksjukan förra året. Om det är 30 personer i veckan just nu så var det 400 personer i veckan motsvarande period förra året. Därför tror vi att det blir färre i år.

? Det brukar vara så efter sjukdomstoppar, säger hon, innan hon utfärdar följande varning:

Detta läste jag på aftonbladets sida nyss, lite glädjande även om man inte går säker för det

• Frosk

Emma w S skrev 2007-11-05 20:33:43 följande:

Mina78Ja, förra året var verkligen extremt. Då gick man på helspänn hela vintern.Min man blev sjuk på julafton... får hoppas att vi får en trevligare jul detta året...
    Ja fy, förra vintern blev dottern och killen sjuka men jag klarade mig. Men nu har lillan börjat dagis och allt så då känns det som man inte kommer undan.
  • Frosk

Åh tänkt vilken lycka om dom kunde fixa det!

• Frosk

Hoppas du har klarat dig iaf, men jag vet att man ligger där och oroar sig i flera dagar innan man känner sig säker. Usch! Och jag är så trött på att ingen verkar fatta hur rädd man är!

För ett par veckor sen tex så skulle vi hem till kompisar på lördan. deras dotter spydde på torsdagen senaste gången och jag vägrade åka dit. Ingen verkade fatta varför jag inte ville. Sen på måndagen så hade pappan i familjen blivit dålig. Gissa om jag var glad att vi inte åkte dit!!!

• Frosk

Usch och fy. Idag satt det en lapp på dagis att kräksjukan har börjat på ena avdelningen. Fyfyfy. vad ska man göra! Vill låsa in mig till maj.

• Frosk

Ja dottern går på avdelninge jämte, men dom är ju ofta tillsammans med den andra avdelningen också. Så fort hon bökar lite på nätterna så tror jag att hon ska spy, fast hon bara letar efter nappen. Önskar att man kunde stanna hemma med henne men man måste ju jobba

Svar på tråden spyfobi!!!!!