• Frosk

spyfobi!!!!!

Ja visst har jag haft kräksjukan, men det var många år sen nu så det känns som det är dags och omöjligt att komma undan när man har barn på dagis.

• Frosk

Ok.ja det kanske det var då, men jag trodde hur som helst att jag skulle dö så jag är lika rädd ändå.

Buus85 skrev 2007-11-23 19:00:26 följande:
    Frosk skrev 2007-11-23 18:32:34 följande:
    Det är ju skillnad på kräksjuka o magsjuka. Kräksjukan har ju inte funnits så många år. Så om det var länge sen du var sjuk så var det nog vanlig magsjuka.
  • Frosk

Godmorgon!

Jag var ute igår och känner mig jätteduktig! om vi nu ska prata lite bra saker. Jag försöker verkligen att göra sånt jag vill och inte låta mig styras av rädslan och efteråt när man kommit hem igen så känns det bättre. Men snacka om att man tänker på det tusen gånger. Försöker hålla andan i toakön, lyfter toalocket med foten, ber nån annan trängas o beställa i baren osv.

Lite samma sak är det när jag väl drabbas av magsjuka. Efteråt kan jag nästan känna mig duktig som överlevde. Som efter en förlossning typ. haha.

• Frosk

Kajsa M ja man brukar ha feber också när man har vks.

Hoppas du klarar dig!

• Frosk
    SaramedM skrev 2007-11-25 16:49:49 följande:
    Nu är allt mitt lugn som bortblåst....Det går magsjuka på M´s dagis, de är bara en grupp med 18 barn och 3 barn hemma och kräks...minst vi får väl se hur länget är imorgonÅh vad jag önskar att jag kunde hålla henne hemma fram tills efter nyår Just nu är hon snuvig så hon får vara hemma imorgon av andra skälMen jag känner verkligen paniken i kroppen...
    Jag känner precis som du! Har ingen lust att lämna dottern på dagis imorgon när barn på avdelningen jämte spydde i fredags. Jag vekligen hatar detta!
  • Frosk

Hej stargirl! Vad sjukt att det inte ens hjälper med det du har försökt med. Usch..man känner sig helt socialt handikappad hela vintern! Och precis så är det, att så fort ungen hostar så tror man det är kräks på gång. Eller så fort lillan bökar efter nappen så tror jag hon ska spy. Vågar snart inte låta henne sova mellan oss (hon brukar komma in till vår säng efter halva natten)

• Frosk
    zasata skrev 2007-11-26 19:16:37 följande:
    idag har jag köpt pizza och gått i stan i 2timmar!!
    Heja dig! Killen min är och hämtar pizza just nu

Jag tänkte komma med lite trevligare info idag. Frågade en på jobbet, vars tjej jobbar på dagis, om hon alltid får kräksjukan. Nej sa han...hon har nog aldrig haft den. Så trots att hon jobbar med ungar som kräks så har hon klarat sig och det känns ju bra! Man har kanske en chans att slippa undan ändå

Och tycker man att stan och folk är jobbigt så kan man handla måga av julklapparna på nätet, det är ju också bra
  • Frosk
    Buus85 skrev 2007-11-28 15:30:02 följande:
    ina78 skrev 2007-11-23 17:30:50 följande:
    Hur har det gått? Härjar magsjukan fortf på dagiset?Antar att dottern? klarat sig hittils...
    Hej hej. Japp kräksjukan är kvar där men håller sig fortfarande på andra avdelningen. Många i personalen har varit sjuka också. Nästa vecka ska jag lämna henne tidigt och då lämnas hon på just den avdelningen. Hoppas det försvinner snart! Än så länge har vi klarat oss, peppar peppar...
  • Frosk

Usch och fy! Dottern har spytt fyra gånger i natt! Som tur var hade jag bokat tvättstuga så vi får rent allt kräk, men shit..jag är livrädd nu!

• Frosk
    mal skrev 2007-12-05 10:36:45 följande:
    Oj, stackare! Hoppas inte någon annan blir smittad! Sprita händerna konstant!
    Vi har inte ens nån handsprit hemma!! men vi tvättar händerna konstant och hoppas på det bästa. Åh vad jag hatar detta!! Att gå och vänta är nästan värst av allt.
  • Frosk

tack tjejer. Men med vinterkäksjuka ska man väl ha feber och så med? Dottern verkar pigg nu och har velat dricka lite och så. vi får se om det kommer upp igen.

Lenis80 är du kräksjuk och ensam med tre barn? Går det??

• Frosk

Hej! Vad jobbigt att dottern är dålig. Min dotter blev har blivit bra igen och vi är friska än så länge. Vågar inte känna mig helt säker ännu, men nästan. Så man har kanske tur och slipper åka på det varje gång

Hoppas det går bra med kbt! Du måste berätta mer om det sen.

• Frosk

Zasata, har har det gått med mågkrångel nu?

Jag klarade mig inte alls som jag trodde. I lördags åkte jag på det, som tur var bara en gång och idag är jag på benen igen, men usch säger jag bara usch usch usch! Dock lär det ha varit "vanlig" magsjuka så skräker för att drabbas av vinterkräksjukan är ju kvar och om möjligt ännu värre nu.

Kram på er!

• Frosk

Jag blir snart knäpp och funderar på om jag ska ta bort tråden från favoriter, för varje gång det skrivs så läser jag här och blir som vanligt lika hysterisk av att tänka på det. Men så gillar jag ju tråden med för att vi är såna "knäppisar" allihopa

Jag trodde man skulle känna sig lite lugnare nu när man faktiskt har åkt på skiten en gång, men istället för att känna att jag klarar det en gång till så känns det som att jag klarar INTE en gång till. Det känns som jag inte kan tänka på nåt annat om dagarna och varje dag man lämnar lillan på dagis så, ja ni vet...men visst borde hon klara sig utan att bli smittad igen denna veckan om hon var dålig förra? För inte brukar man få det så tätt inpå?

Igår var jag hos läkarn för allt annat som käns jobbigt nu som mest har med jobbet att göra och fick atarax utskrivet mot oro. Tänkte sen att det kankse kan hjälpa mig att lugna ner mig med med kräktankarna också, men nu verkar jag mest få ett jäkla tryck i huvudet av dom. typiskt...

Ha det bra tjejer och nu ska vi hålla oss friska ända till sommaren, eller hur? Och nu vänder det ju och går mot ljusare tider snart

• Frosk
    zasata skrev 2007-12-11 13:20:10 följande:
    det är ju en sjukdom man kan ha flera gånger. men har läst att har man precis haft den så e risken att man åker på den igen inte så stor. i alla fall dom närsmta veckan/vrckorna.hur gör ni när ni måste till läkaren? e det nån stans jag inte vill vara så e det ju vårdcentral/sjukhus nu..
    Ja jag hoppas hon klarar sig denna veckan så kanske jag kan vara hemma med henne nästa vecka, jag är ju ändå sjukskriven nu, men egentligen behöver jag vila så jag vet inte, men annars stressar jag upp mig för att hon är där.

Läkaren var inte kul att gå till, men jag hade sån tur att det var väldigt lite folk där, blev skickad till ett väntrum där det var väldigt luftigt och glest med folk också så det var inte så hemskt faktiskt. Men det är ju inte alltid man har sån tur!
Svar på tråden spyfobi!!!!!