• zasata

spyfobi!!!!!

idag har jag köpt pizza och gått i stan i 2timmar!!

• zasata

idag ahrj ag vart på ikea! fan vadm kt folk. tror ni man e rädd eller+

• zasata

själv försöker jag inte vara så aktiv i tråden här längre.
    har gett mig f*n på att "det är inte så farliogt" försöker verkligen intala mig det, det går inte så bra alltid. men jag har faktiskt åkt spårvagn när jag behöft det för att träffa kompisar.
    försöker undvika stora folk samlingar. men måste jag så försöker jag tänka " det smittar faktiskt inte om nån går förbi mig, så länge den inte rör mig och trycker fingrarna i munnen på mig och vi anvnder samma toa"
    det e jätte jobbigt. men sen när jag har som mest ångest, tänker jag faktiskt på min dotter. hon måste ju vara värd det? jag vill inte att hon skall få nån fobi. jag vill ju hon skall leva normalt. så skulle jag spy, gör jag det för henne. men varför skulle jag spu just i år? inte gjort det på 16år. så varför nu?
    sen sägs det att vuxna oftare får diarré. och det e jag inte rädd för.

detta försöker jag intala mig hela tiden. känns som det hjälper lite. även om det e jobbigt på kvällen när man vart ute så försöker jag

• zasata

ucsh fy, men det är nog ingen fara. var säkert bara nån medecin han inte tålde. dom tar ju inte in "magsjuka" folk direkt!

Iorlover skrev 2007-12-04 14:32:03 följande:
    Var på lasarettet idag. Så gick jag på toa, frid o fröjd med handspriten i högsta hugg! Sen skulle jag gå ut o vid ingången står en stackars pojke med världens spya på golvet och sin förtvivlade pappa brevid!!!!Hjälp!!!!! Gissa vem som fick brottom hem?
  • zasata

men det e på sepciella avdelningar osv..

• zasata

jag har funderat på en sak.

om min sambo skulle bli magsjuk, inte spy utan bara får diarré. om jag blir smittad då, hur stor är risken att jag skulle spy eller "bara" få diarré?

• zasata

ucsh jag tror dottern e kass..
    kräktes lite i morse och e nu lös i magen oc bytt 4abajs blöjer idag..

• zasata

hoppas verkligen det.. e livrädd nu,. måste ju liksom byta blöjan ändå..
    men jag har ringt och ska börja kbt på frdag om en vecka! hoppas verkligen det kan dempa ångesten på nått sätt, hjälpa med det

MammaHela skrev 2007-12-07 18:35:22 följande:
    Fast när hon är så liten som hon är så är det säkerliogen INTE magsjuka, så små barn blir lösa i magen av allt möjligt, tänder om de är snoriga osv osv osvoch att kräkas är inget ovanligt om det inte kommer kaskader och hela tiden efter hon har ätit nått..
  • zasata

kan dom inte bli konstiga i magen när tänderna är på ge?

hoppas det är nått sånt.. men jag ör så rädd..
    skrev precis så hör på emotofobi forumet:

jag tror min 6månaders dotter e magsjuk..
    hon kräktes i morse, väldigt lite men 3gånger! det var mer som bebiskräk.. men sen har hon bajsat mycket mer än normalt.. men pigg för övrigt..

jag har haft problem med magen i4veckor och mått illa.
    och måt ännu mer illa nu.. men vet inte hur "magsjuka" illamående känns. om det känns så här, eller annorlunda. vet inte hur jag skall kunna sova eller nått i natt..

hur lång tid tar det tills jag kan vara lugn?
    skall jobba i morgon + att svär föräldrna kommer på besök..
    jag e så rädd och mår så illa.
    e det vanligt att ha sura uppstötningar innan man e magsjuk?
    kan jag göra nått för att hindra mig från att bli sjuk?
    måste liksom byta blöja och ge henne mat också ju...
    om jag e smittad, e jag redan smittad då..

ååå gud vilken ångest... Exclamation

hjälper ju inte att jag gav mig fan på förut att jag skulle ut och julhandla och åt middag på max.. kan ingen skjuta mi

• zasata
    Frosk skrev 2007-12-10 08:01:54 följande:
    Zasata, har har det gått med mågkrångel nu?Jag klarade mig inte alls som jag trodde. I lördags åkte jag på det, som tur var bara en gång och idag är jag på benen igen, men usch säger jag bara usch usch usch! Dock lär det ha varit "vanlig" magsjuka så skräker för att drabbas av vinterkräksjukan är ju kvar och om möjligt ännu värre nu. Kram på er!
    än har det gått bra.. men visst e man rädd varje dag.. idag besökte jag ett dagis i 20minuter! framsteg.

men jag e nog nästan mer rädd attsambon skall bli sjuk.. här finns bara 1toa och ingen stans att gömma sig alls..
    och hur man gör.. har ju inte spytt på 14år..

ucsh fy, tur att du bättre nu.. klarade du det nu så klarar du det igen!
  • zasata

Angelinas mamma skrev 2007-12-11 00:36:18 följande:

Sitter här och mår illa som en gris, väntar på att jag ska spy snart.Hyperventilerar så jag höll på att svimma för en stund sen, e helt yr, så RÄDD för det som komma skall för jag vet att snart kommer det... helvete om jag åker på vinterkräksjukan.
    hur har de gått?
  • zasata

det är ju en sjukdom man kan ha flera gånger. men har läst att har man precis haft den så e risken att man åker på den igen inte så stor. i alla fall dom närsmta veckan/vrckorna.

hur gör ni när ni måste till läkaren? e det nån stans jag inte vill vara så e det ju vårdcentral/sjukhus nu..

• zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 13:37:21 följande:
    om jag går in å handlar å är jättenoga med handhygien efter jag handlat spritar mig å så hur stor risk är det att bli smittad av att handla trr ni?
    risken är väldigt liten då det inte är en luftburen smitta. jag älsakr att handla och gär nästan detta dagligen. så länge man tvättar händerna är risken inte så stor.
  • zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 13:47:12 följande:
    ok så det är inte luftburet alltså?!! men om min son sitter i kundvagnen då är det liten risk han med får det alltså eller hur funkar denna j-la sjukdom?
    i så fall måste en sjuk person haft den kundvagnen innan och haft smittan på sig. så risken e ju ganska liten.
  • zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 14:04:34 följande:
    ok.. men förlåt jag tjatar men det är absolut inte luftburet alltså?
    nej. om inte nån som är sjuktex hostar dig rätt i ansiktet. då kan du blir smittad också. eller du går förbi nån som spyr precis eller bajsar och hat bakterierna.
    tvätta händerna och ansiktet så e det ingen fara
  • zasata

Angelinas mamma skrev 2007-12-11 18:36:28 följande:

Helt otroligt, jag hänge över toaletten 3 gånger men trotsade spyan, VÄGRADE låta det komma... satt och andades, slänge med hvudet, drog djupa andetag och försökte tänka på annat... det gick över efter 3 timmar och jag slapp kräkas! Det vad tillochmed så pass att jag darrade och skakade, blev helt knäsvag så som man kan bli när man ska spy.Vad kan det ha varit egentligen, när jag inte spydde trots att jag mådde så jätteilla?
    jag tror man kan tvinga sig shälv till att inte spy.
  • zasata

idag har jag vart i stan i 4a timmar.. hoppas inte jag åkt på nått..

• zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 19:29:34 följande:
    kan man äta dom tabletterna när man är gravid?
    fråga i affären.
    mitt tips till dig. en psykolg sa till mig, när du e gravid ahr du så mkt att tänka på. ta tag i din fobi senare ha den under mattan tills barnet är runt 1-2år.
    jag ångrar att jag inte gjorde nått åt det innan min tjej kom. för efter det har det blviit mkt värre. så försök få bukt på den
  • zasata
    milla2 skrev 2007-12-12 08:59:19 följande:
    ingen här idag?
    jodå
  • zasata

hur gammal e han? var kan ine han följa med? ingen luft buren smitta

milla2 skrev 2007-12-13 08:49:15 följande:
    jag vill shoppa men vill inte ta med min son tror ni att det smittar på honom om han åker med
Svar på tråden spyfobi!!!!!