spyfobi!!!!!
idag har jag köpt pizza och gått i stan i 2timmar!!
idag har jag köpt pizza och gått i stan i 2timmar!!
idag ahrj ag vart på ikea! fan vadm kt folk. tror ni man e rädd eller+
själv försöker jag inte vara så aktiv i tråden här längre.
har gett mig f*n på att "det är inte så farliogt" försöker verkligen intala mig det, det går inte så bra alltid. men jag har faktiskt åkt spårvagn när jag behöft det för att träffa kompisar.
försöker undvika stora folk samlingar. men måste jag så försöker jag tänka " det smittar faktiskt inte om nån går förbi mig, så länge den inte rör mig och trycker fingrarna i munnen på mig och vi anvnder samma toa"
det e jätte jobbigt. men sen när jag har som mest ångest, tänker jag faktiskt på min dotter. hon måste ju vara värd det? jag vill inte att hon skall få nån fobi. jag vill ju hon skall leva normalt. så skulle jag spy, gör jag det för henne. men varför skulle jag spu just i år? inte gjort det på 16år. så varför nu?
sen sägs det att vuxna oftare får diarré. och det e jag inte rädd för.
detta försöker jag intala mig hela tiden. känns som det hjälper lite. även om det e jobbigt på kvällen när man vart ute så försöker jag
ucsh fy, men det är nog ingen fara. var säkert bara nån medecin han inte tålde. dom tar ju inte in "magsjuka" folk direkt!
men det e på sepciella avdelningar osv..
jag har funderat på en sak.
om min sambo skulle bli magsjuk, inte spy utan bara får diarré. om jag blir smittad då, hur stor är risken att jag skulle spy eller "bara" få diarré?
ucsh jag tror dottern e kass..
kräktes lite i morse och e nu lös i magen oc bytt 4abajs blöjer idag..
hoppas verkligen det.. e livrädd nu,. måste ju liksom byta blöjan ändå..
men jag har ringt och ska börja kbt på frdag om en vecka! hoppas verkligen det kan dempa ångesten på nått sätt, hjälpa med det
kan dom inte bli konstiga i magen när tänderna är på ge?
hoppas det är nått sånt.. men jag ör så rädd..
skrev precis så hör på emotofobi forumet:
jag tror min 6månaders dotter e magsjuk..
hon kräktes i morse, väldigt lite men 3gånger! det var mer som bebiskräk.. men sen har hon bajsat mycket mer än normalt.. men pigg för övrigt..
jag har haft problem med magen i4veckor och mått illa.
och måt ännu mer illa nu.. men vet inte hur "magsjuka" illamående känns. om det känns så här, eller annorlunda. vet inte hur jag skall kunna sova eller nått i natt..
hur lång tid tar det tills jag kan vara lugn?
skall jobba i morgon + att svär föräldrna kommer på besök..
jag e så rädd och mår så illa.
e det vanligt att ha sura uppstötningar innan man e magsjuk?
kan jag göra nått för att hindra mig från att bli sjuk?
måste liksom byta blöja och ge henne mat också ju...
om jag e smittad, e jag redan smittad då..
ååå gud vilken ångest...
hjälper ju inte att jag gav mig fan på förut att jag skulle ut och julhandla och åt middag på max.. kan ingen skjuta mi
Angelinas mamma skrev 2007-12-11 00:36:18 följande:
det är ju en sjukdom man kan ha flera gånger. men har läst att har man precis haft den så e risken att man åker på den igen inte så stor. i alla fall dom närsmta veckan/vrckorna.
hur gör ni när ni måste till läkaren? e det nån stans jag inte vill vara så e det ju vårdcentral/sjukhus nu..
Angelinas mamma skrev 2007-12-11 18:36:28 följande:
idag har jag vart i stan i 4a timmar.. hoppas inte jag åkt på nått..
hur gammal e han? var kan ine han följa med? ingen luft buren smitta