• zasata

spyfobi!!!!!

ja!! jag med. jag vet inte ens om jag skall ha dottern på dagis pga av detta. jag e så himla rädd. vi kanske kan försöka bli av med fobin tillsammans?

• zasata

Vet inte =/
    men jag åler aldrig buss eller språvagn på kvällarna i fall nån skulle vara full och spy.
    säger nån att dom har ont i magen får jag panik och det ritkigt vänder sig i magen och halsen blir helt ijämn täpt typ.

Iorlover skrev 2007-09-16 17:42:19 följande:
    Jaa, men hur gör man? Är ju jättejobbigt att ha det så här! Tycker hela min personlighet ändras då det är tal om dessa saker.00
  • zasata

oj, hur gick det för honom? blev det bättre eller värre sen? hur klarade han det?

hannamiller skrev 2007-09-16 17:56:50 följande:
    Japp, min fästman har det.. blää.. Han hade det inte skoj när han åkte på vinterkräksjukan.. Vår första ny år ihop... Hmm inte skoj.. bläää
  • zasata

läste att vid 2 veckors ålder typ kan man göra det! men det e ju för sentn u

Frosk skrev 2007-09-16 20:17:40 följande:
    Jag med!! Är livrädd nu när lillan har börjat dagis och man vet att det kommer förr eller senare. Önskar att man kunde vaccinera sig som med vanlig influensa.
  • zasata
    men hur känns det liksom att spy om du skulle beskriva det? hinner man till toa, får man luft?
    middiz skrev 2007-09-16 21:19:37 följande:
    att jag känner igen mej! men efter att ha spytt av vad dom tror är magsår så känns det inte så hemskt med magsjuka längre, då vet man varför man spyr och man vet att det går över!
  • zasata

låter ju jätte hemskt. är det inte äckligt att spy?

• zasata

jag vill spy, men bågar inte bara för att bli av med fobin och fatta att det kanske inte är så hemskt. mentanken gör mig livrädd.

• zasata

blev du smittad av honom?

Tygtiiger skrev 2007-09-16 22:39:33 följande:
    Jag har haft rejäl spyfobi och den har gått över. Tycker inte om det, avskyr att spy själv och gillar inte när andra gör det heller. Men sonen har haft tre rejäla magsjukor och det hjälpte,jag har blivit matförgiftad ett par ggr och det hjälpte, och något litet har det nog hjälpt att jag jobbat såpass länge som jaghar gjort inom sjukvården också Ffa så hjälpte det när sonen var sjuk, han spydde var 30:e minut i 4 timmar och blev helt förtvivlad varje gång, och då hade jag ju fokus på att trösta honom istället (första gången var han bara 8 månader och blev rätt så slak mot slutet, då tog oron raskt över fobin, kan jag säga!!).
  • zasata

okej. jag känner bara att jag inte vill föra min fobi vidare till min dotter. och hållerm an på med sprit och sånt då så känns det som det e stor risk för det.. själv harj ag sprit i väskan :p
    jag har vart magsjuk en gång.. då var jag 6 år. aldrig spytt sen dess.

Tygtiiger skrev 2007-09-16 22:48:50 följande:
    zasata: på något mirakulöst vis inte. Antagligen hade han rotavirus och det har vi nog alla haft som små,så vuxna brukar vara litemer härdade. Både jag och hans pappa blev lite lösa i magen och lite illamående men inte mer. Men vi använder mycket handsprit och dax ytdesinfektion också (finns på apoteket, båda delar - sprita av egna och barnens händer varje dag direkt efter dagis, minskar antalet smittor dramatiskt!!).Fast en gång var vi sjuka samtidigt,men då hade vinog ätit samma dåliga mat.
Svar på tråden spyfobi!!!!!