samojedhund
Har funderingar på att köpa en hund, en samojed. Någon som har en sådan som kan e mig lite bra info?
Har funderingar på att köpa en hund, en samojed. Någon som har en sådan som kan e mig lite bra info?
Har haft tåv stycken. Otrolig intelligent hund, underbar familjehund, men som även gillar både drag och bruks.
två ska det stå :)
Ja, jag har läst att den är en riktig familjehund som vill vara med överallt. Men om man inte har den till draghund som den är egentligen. Nöjer den sig med promenader och lite bus och motion i skogen?
har åxå haft 2! Helt underbara hundar, intelligenta, glada, envisa, gosiga och älskar alla! Pratar mycket genom att "ooa", min hane kom i "målbrottet" och folk trodde att han morrade men det var bara vänskapligt "ooooooh" :) Jag kan verkligen rekommendera rasen!!! Lycka till!
Mini
De har traditionellt använts som : Draghund, sängvärmare och sällskap läste jag någonstans...
Hur närbesläktade är dom med buhundar? De är ju väldigt lika till utseendet.Nån som vet? För den rasen skäller ju väldigt mycket! Hur är det med samojeden?
Kompisar till mig har en och de använder den inte alls till drag, men den vill ha motion. Tre, fyra korta promenader och en lång varje dag. Dessutom leker de en timme med den och tränar agility en gång i veckan, så den får ju mycket stimulans. Men de säger att det är världens bästa hund, förutom då den sprungit till grannens kohage, det tar en vecka innan han blir ren igen :)
Ja och det verkar passa mig, det är så jag vill ha det. Promenader och lek typ "apport".
Samojeder tillhör Polarhundarna, vet ej om
Buhund gör det?
Vet inte heller..Men har dina varit skälliga? Llite är förstås normalt, men jag menar väldigt skälliga?