• Blinka lilla Tindra

    blödningar... cytotec

    Hej...

    Har bara en kort fråga:
    Hur länge efter cytotec-tabletterna blödde ni?

    Ska till kreta på lördag o vill därför veta ungefär hur lång tid de tar. Åt dem i torsdags 13/9.

    Kram o tack på förhand

  • Svar på tråden blödningar... cytotec
  • Manuelito

    Hej Piinkiie,

    jag har varit inne i din tråd massa gånger, har inte skrivit något men varit gravid typ lika länge som du.

    Fick reda på samma sak som du i onsdags och håller på och tar dom cytotec-tabletterna idag.. Har inte börjat blöda ännu, hur lång tid tog det för dig?

    Vi hade planerat resa på onsdag men vågar nog inte det iaf. jag hoppas ni kommer iväg på eran och får rå om varandra.

    Skickar några styrkekramar till dig!!

    Hoppas vi ses här snart igen med glädjande besked

  • Blinka lilla Tindra

    Hej!
    Usch, vad hemskt att vi båda fick veta det i onsdags!

    Jag började med de 2 första kl 09, sen den 3dje vid 13 o sista vid 17. Jag började inte blöda förrens runt 20.00
    Kom en jääävla massa. satt på toa o de bara sippra ut. flera ggr.
    Om du har en sån värmekudde/fröpåse så underlättade det smärtan.

    Tror man blöder runt 1-2 veckor. vi  ska juh med på resa. 22a sticker vi till kreta. Inget avbeställningsskydd som synd var. så jag får dock åka, med eller utan blödningar.
    Inte kul o inte få bada d å inte...

    Tack... Styrkekramar är alltid välkomnande. Massa tillbax till er. Hoppas du inte får alltför ont.

    Hur känner du dej annars??? jag är oerhört ledsen egentligen har jag märkt. Trodde jag lämnat sorgen o kunnat gå vidare. Men idag känns allt bara så surt.

    Börjat blöda massa mer idag....

    kram kram
  • Manuelito

    åh jag är också ledsen och upp och ner i mitt humör. Olika dag för dag nu känns det som..

    känns inte som dom cytotec tog så himla bra, ska in och kolla idag blödde rätt lite igår hmm får se hur det blir till slut.

    Kan nog vara skönt att åka iväg på semester trots blödningar, slippa måsten och jobb för ett litet tag.

    Men snart hoppas jag vi är på banan igen i en ny rolig tråd och får vara oroliga tillsammans

    kram

  • Blinka lilla Tindra

    blödde du lite??
    Hmmm... konstigt. men jag hörde att de kan ta upp till 1-1 1/2 dygn innan de kan börja blöda.
    För du ska blöda mkt o massa klumpar ska ut... Skumt

    Hoppas de gick/går bra....

    jaaa, visst kan de vara skönt o komma iväg lite. längtar så.

    Jag har startat en ny tråd i planera barn. mf/ma nyligen med nya tag eller nått.
    Kan skicka länken om du vill...?

    Pussa

  • skrutthumlan2

    piiinkiiie- i värsta fall kanske du kan få ett sjukintyg av din läkare/gynekolog, om du har betalat med visakort eller har reseförsäkring via ditt försäkringsbolag borde det gå!

  • Manuelito

    Hej,

    ja skicka länken,

    tror dock vi måste vänta ett halvår innan vi får försöka men jag kan titta in lite ibland och heja på

    har nog en mola!! hmm fick reda på det idag knepigt

    stora kramar och lycka till Er!!!!!

  • Blinka lilla Tindra
    skrutthumlan2: Oki vad bra.... men jag känner nog att jag åker ändå. Vill BORT!
    Tack för hjälpen Manuelito: Här har du länken: www.familjeliv.se/Forum-1-3/m24952200.html
    Får jag fråga varför du måste vänta? eller har de o göra med att du har en "mola" o vad är det???

    Puss  o  kram
  • Manuelito

    Hej,

    nu har jag sparat länken så får vi se om jag börjar hänga där eller inte snart:)
    har hunnit med att skrapas tabletterna fungerade inte på mig tyvärr så nu börjar jag komma tillbaka till livet det vart lite tungt.

    Du kanske är iväg på din semester eller har varit åh hoppas den var / är jättebra!!!

    mola druvbörd är nåt konstigt strunta i att läs om det händer typ ingen och gör iaf att man får vänta minst 6 månader innan ny graviditet. man får mer hormoner och växer ofta mer så det är verkligen en luring :(

    Nu finns det chans och jag hoppas på den för läkaren som skrapade trodde inte det var det men på onsdag ska jag börja tjata på svar, han sa att det tog 2 veckor efter skrapning innan man får veta hur det ligger till. Men försöker vara lite positiv och tänka att vi faktiskt har bett och faktiskt har ett utlåtande att det kanske inte är det. men är ju ändå beredd..

    hoppas vi ses i nya tråden snart!!!!!!

    KRAM

Svar på tråden blödningar... cytotec