• Gisse the one

    Det underbara glassgängets hösttråd!!

    Ohh en NY tråd IGEN!!!

    Välkomna, klampa in och prata, skratt och njut!!:-9

    Tjingeling!!

  • Svar på tråden Det underbara glassgängets hösttråd!!
  • Gisse the one

    Hahaha jag bjuder på de första stavfelen ser jag!!

  • Tintomara

    Jag klampar in och sätter mig i en av alla våra mysfåtöljer!


    Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Lalune2

    Åhh, jag bara måste få bolla lite med er ang detta med Montessori förskolan!

    Nu är det klart att sonen har fått plats from november och dottern from januari. Vi ska ge besked imorgon el senast onsdag.

    Just nu fightas jag med tankar om att dra upp sonen från sitt dagis. Tänk om han inte vill flytta? Tänk om han hela tiden säger "jag vill tillbaka till mitt dagis!", tänk om han inte kommer att trivas? Tänk om, tänk om, tänk om...

    Det finns ju inga garantier, men jag vill ju gärna ha det. *ler*

    Båda förskolorna är så pass populära att det är sista chansen för båda sas, vi kommer aldrig att komma in på ngt av dem igen.

    Samtidigt känner ju maken och jag att för OSS känns det helrätt, det finns ingen tvekan om det.

    Men det är då det här med att rycka upp den treårige sonen från sitt älskade dagis med alla kompisar som ligger en halv minut från oss...
    Som vi är nöjda med, utan tvekan, men det går lite vilt till pga bla vår son, men också andra barn och faktorer. Jag hatar avsked och att inte veta vad som kommer att hända, kontrollfreak som jag är.

    Hur känsliga är treåringar för att byta dagis, någon som vet?


    Calcioland 22 september!! *Längtar!*
  • fru bengtsson

    Soleil: Manda bytte fsk när hon var bara drygt 2 så det är ju inte riktigt samma sak, men det gick iaf så himla bra! Lämnade henne där själv en stund redan andra dagen, och när jag kom för att hämta henne vrålade hon i högan sky att hon minsann inte ville åka hem - och så fortsatte hon hela vägen hem bak på cykeln!
    Jag hade jättejobbigt med att lämna hennes första dagis med alla underbara fröknarna men vi hade inget val eftersom de skulle lägga ner. Känslan jag försökte intala dels Manda, men framför allt mig själv, var att jag inte TOG henne från något utan jag ERBJÖD henne något nytt och spännande som säkert skulle bli alldeles fantastiskt bra!
    Jag tror att ni ska lita på er magkäsla i det här fallet, känns det sådär toppen som du utttrycker - ja då måste det ju vara åtminstone fullt tillräckligt bra!
    Synd att man inte kan få vara "tjänstledig" från fsk för att prova på hur man trivs med något annat.

  • fru bengtsson

    ...och nu när jag läser känns det som att betoningen skulle ha legat på FRÅN isället för TOG, men du förstår säkert hur jag menar!

  • Gisse the one

    Soleil

    Jag har samma vånda. Vi vill ju köpa hus lite längre bort från Malmö, men Neo älskar sina kompisar och han som person är så himla bestämd över hur han vill ha det för att trivas. Men samtidigt så tror jag det är bra att byta i god tid innan riktiga skolan börjar så de är en i gänget så att säga. Och i ert fall så tror jag miljön på montessori är helt rätt för er livliga son, han behöver den omställningen och kanske är det den som vänder hela hans och era liv i en postiv riktning. Byter ni inte så kommer ni nog att undra hur det skulle blivit OM ni bytt.

    Gå på din magkänsla, ta ett djupt andetag, blund och KÄNN vilket som blir bäst och TÄNK inte så himla mycket, för det gör inte våra bran

    Kram!!

  • Björkeli

    Hej!!

    Alltid lika kul att få öppna en nya tråd med er!!

    Soleil: Nu tänkte jag vara lite sådär för ärlig... Jag tycker att ni ska följa er magkänsla. Jag tror att det är bra för eran son att byta miljö, att bryta ett beteendemönster och få in han på en mer harmonisk vardag. Som du skriver så är det inte bara eran son som står för det vilda, alltså finns det faktorer som han behöver komma ifrån på det dagiset ni har nu för att kunna hitta sig själv lite bättre.

    Han kommer säkert att längta tillbaka, att säga att han vill tillbaka osv. Det brukar de flesta av oss människor göra trots att vi trivs med det nya i livet. Men att bemöta förändringen som Fru B skrev om tycker jag låter mycket bra!

    Detta kanske är er stora chans att få en mer fungerande vardag?

    Ursäkta om jag låter kall, men jag tycker så mycket om dig och vill att du och din familj ska få må bra och kunna njuta av varandra.

    Hoppas du inte tar illa upp, menar inget illa.

    *Kramar om*

Svar på tråden Det underbara glassgängets hösttråd!!