Söderhavet?
Tahiti och en liten ö som ligger bredvid - Moorea - är fantastiskt vackra. Dykningen fick mig att smälla av totalt!
Fransktalande dock...
Tahiti och en liten ö som ligger bredvid - Moorea - är fantastiskt vackra. Dykningen fick mig att smälla av totalt!
Fransktalande dock...
Jag hade inte dykt så mycket - hade ett dykcert som jag tagit i Thailand ett par månader tidigare - gjort 20 dyk kanske. Det var inte så svår dykning - men fantastiskt mycket jättestora hajar! Ashäftigt. Massor med fiskar och koraller. Mycket bättre dykning än i Thailand och Australien...
Vi var ute och backpackade så vi hade inte fixat något alls innan. Hamnade på flygplatsen på Tahiti och luffade sedan runt och flög iväg igen... Så vi hade inte bokat något - hotell, dykning, hyrbil eller liknande. Vi betalade inte så mycket för boendet - hundra spänn per natt tror jag det var för ett typ vandrarhem
fråga gärna mer
Franska Polynesien är inte världens billigaste ställe - eftersom allting importeras. Det tror jag är lika i hela Söderhavet dock.- Lokal mat var ju jättebillig istället - frukt och fisk tex och deras lokala bärs som var ,,,, "intressant"
billiga ställen att bo på:
www.mooreaisland.com/tostay.html
Vi bodde på Chez Nelson
så här såg det ut
www.tahiti-explorer.com/frames/moorea-index.html
mindre backpackers här än Cook och Fidji eftersom det inte ingår i de stora jordenrunt-biljetterna... det tyckte vi var positivt
Tigerwoman: det är inte så många som har dykt med mantor och valhajar på Similian - och det finns fantastisk dykning vid Borneo och andra ställen som jag heller inte har dykt på
Jag sa att jag inte hade dykt så mycket - typ 20 dyk - och för mig var Moorea fantastiskt
ta det lugnt!
du behöver inte stå upp som Fijis försvarare typ - jag berättar bara om mina erfarenheter