• LB1978

Krystskedet!!!!!

Jag börjar verkligen bli nervös för förlossningen nu.......
    Är i vecke 36+0 och funderar mer och mer på förlossningen.
    Det är tredje barnet och mina tidigare förlossningar har varit komplikationsfria MEN krystskedet under båda har varit jätte jobbiga.
    Så, själva förlossningen med värkar skrämmer mig inte men det är när jag ska krysta som jag blir nervös
    Hur länge har ni krystat???
    Hur har ni andra upplevt det???

• Svar på tråden Krystskedet!!!!!
  • zebran i Stilla havet

He he, jag trodde av nagon anledning att krystningsfasen skulle halla pa i jattemanga timmar. Faktum ar att jag hade fatt for mig att det bara var krystningsfasen som folk raknade med da de talade om hur manga timmar forlossningen hade hallit pa och snitt for en forstfoderska ligger ju kring 12 timmar. Foljaktligen trodde jag att jaha, nu ska jag krysta i tolv timmar da sa jag blev verkligen jatteforvanad nar det var klart efter 20 minuters krystande.

• Yena2

Zebra:Det var det bästa idag!
    Jag höll på i 23 min. Har minnesluckor från det så jag tycker nu efteråt inte det var så farligt. Det var allt innan som var jobbigt.

• hjalmarsson81

med itt första barn tog det 9min från första krystvärken.
    och med mitt andra tog det 12min från första.

• Gubbas

Tog bara ca 10 min. Krystandet var det bästa på hela förlossningen!! Lycka till! Det kommer säkert att gå hur bra som helst!!

• m3ssy

Med mitt första barn fick jag krysta i närmare 3 timmar och det slutade med sugklocka. Nu hoppas jag att det ska gå både fortare och lättare nästa gång, oroar mig verkligen

• MansonDust

Med 1:a barnet krystade jag i ca 1 timme & 45 min. Jätte segt !!
    Med 2:a gick det på 6 min !

• HaJoMi

Krystade i 2 tim och 12 min men var bra bedövad så jag tyckte det gick superbra! Visst kände jag att jag höll på länge, men det gick som sagt himla bra Dessutom höll usk en spegel så jag fick titta - så vansinnigt coolt! Snacka om hjälp att fokusera. Wow!

• Prinsessan Leia

första barnet 20 minter
    andra barnet så geld hon ut när de tog hål på hinnorna
    tredje barnet kom på en krystvärk

• chevy

1a barnet ca 45min
    2a barnet ca 8min

• fia jimmy

Första ggn tog det ca 1 o en halv timme. Jag hade dödslängtan o sa att jag inte tyckte om barn!

Andra ggn tog det ingen tid alls. Hon kom på första krystvärken. Va så hög på lustgas att jag inte ens fattade att hon va ute

Svar på tråden Krystskedet!!!!!