• LB1978

Krystskedet!!!!!

Jag börjar verkligen bli nervös för förlossningen nu.......
    Är i vecke 36+0 och funderar mer och mer på förlossningen.
    Det är tredje barnet och mina tidigare förlossningar har varit komplikationsfria MEN krystskedet under båda har varit jätte jobbiga.
    Så, själva förlossningen med värkar skrämmer mig inte men det är när jag ska krysta som jag blir nervös
    Hur länge har ni krystat???
    Hur har ni andra upplevt det???

• Svar på tråden Krystskedet!!!!!
  • J E S S

Första krystade jag med i endast 20 min, men jag krystade knappt pga att jag va rädd för att spricka, vilket ledde till att jag sprack!
    Så krysta på ordentligt när man ska o håll igen o andas när det endast ska tänjas ut så går de säkert prima

(ska tillägga att jag oxå börjar bli nervös för just detta me krystvärkarna)

Amy 000120 + BF 071220
  • Miim

Krystade i ca en timme (hann vara på förlossningen två timmar då jag kom in öppen 9 cm). Upplevde den delen av förlossningen som "helt" smärtfri då man var så fokuserad.

• Josen

Hej!!
    Här är en till som är livrädd för krystvärkarna. Krystade i nästan tre timmar båda gångerna. Det var fruktansvärt. Andra gången fick de ta sugklocka. Han vägde 4615g, han var en jätte för lilla mig.Precis när krystvärkarna börjar tar det stopp. De ville inte göra den sista skruven.
    Nu hoppas jag att jag kan få det lite lättare tredje gången. Ska få lite hjälp på vägen. Antingen med dropp eller att de drar ner bebisen lite med sugkloccka åt mig.
    Kejsarsnitt fick jag inte.

• CyberHarmony

TYcker ocså krystvärkar e jobbiga.. Med mina barn fick jag ligga och krysta 30 minuter.... Nu hoppas jag på att inte få ligga lika länge o krysta utan att det går fortare.. fick liksom inte till det..

(¯`°?.¸ ♥ Familjen är mitt allt ♥ ¸.?°´¯)
  • LindaTosa
    En timme med första barnet och två minuter med andra! Tyckte det var "skönt" att äntligen få trycka på och krysta!
    Robbie Williams is The King of Pop!
  • LindaTosa
    Jag är oxå lite tvärtemot, "fruktar" värkarbetet mer än krystningen.....Eller fruktade kanske man ska säga, är ju inte gravid nu....fast vill gärna ha ett tredje barn!
    Robbie Williams is The King of Pop!
  • TittiBoppe

Hej! Jag höll på med krystningen i ca 20-30 min minns inte riktigt. (lite mycket lustgas på slutet ) Blev lite rädd för att trycka på kändes lite konstigt när kroppen bara tog över så där plötsligt. Tyckte att det gick rätt snabbt men sen var jag inte rädd längre upplevde det inte som att det var så många krystvärkar. Minns som Miim skrev att det var "smärtfritt" men det var det ju egentligen inte för jag hade iaf ingen smärtlindring. Det värsta var när han satt med bara huvudet ute och värken tog slut och jag måste vänta på nästa värk och sjuksköterskan höll på att massera magen för att stimulera igång det. Tydligen har jag rätt seg hud så jag sprack inte mycket sydde kanske 3 stygn nertill. Annars tyckte jag att illamåendet och värkarbetet innan var pest och pina när jag fastnade på 7 cm ett par timmar... var rätt slut innan jag äntligen fick näringsdropp + värkstimulerande.

• 1978nettan

ska jag vara ärlig så har jag inte en aning om hur länge jag krystade, varken med första eller andra sonen....
    vem tog tiden åt er?

• Psycho

Tiden står i förlossnings journalen.. Jag krystade 16 min med min son.

Svar på tråden Krystskedet!!!!!