Inlägg från: sedlighetsroteln |Visa alla inlägg
  • sedlighetsroteln

Avliva "frisk" katt?

Jag har hört om en katt som fick antideprissivt och slutade kissa inne. Är det inte värt att prova? Även om lägenheten luktar kattkiss just nu så kan det ju faktiskt vara nyttigt för ert barn att ha en nära kontakt med andra djur också.

• sedlighetsroteln
    AdoXa skrev 2007-09-27 11:25:08 följande:
    Fast det är inte specifikt dottern som hon revirmarkerar mot, detta började när hon var liten kattunge, låååångt innan vi fick barn.
    När kastrerades hon då?
  • sedlighetsroteln
    AdoXa skrev 2007-09-27 12:51:18 följande:
    Hon är inte kastrerad pga njurarna, men hon äter p-piller. Jag vet inte när hon började med det, men det var några år sedan.
    Okej Hur gammal är hon? Vad är det för fel på njurarna? Ni har alltså struntat i att kastrera henne p.g.a. njurarna och istället kanske gett henne ännu mer problem genom p-pillren? Dom kan ju ge henne diabetes, livmodersinflammationer och juvertumörer. Hon kan dessutom få viktökning, större behov av att urinera och temperamentsförändringar.

Så tänk då om hon skulle fått alltihopa.. njurproblem, tumörer, diabetes bla bla bla.. Ja, du hajar..
  • sedlighetsroteln
    AdoXa skrev 2007-09-27 15:33:32 följande:
    Men vilken trevlig ton du har, det hjälper mig VERKLIGEN i den här jobbiga situationen. TACK! P-piller ger vi på VETERINÄRENS inrådan de perioder hon får "löp-fnatt" och går och jamar på nätterna och kissar extra mycket på precis allting. Enligt veterinären kan man inte kastrera henne pga njurarna, vet du något annat än vad de vet?Om du ska skälla på någon så skäll på vår veterinär i så fall, VI litar självklart på den som har utbildning då vi inte har det själva. Är det konstigt eller? Aaaargh, jag blir så sur när du hoppar på mig så där! *grrrr*Bellagio och DagoNatt - Ni har rätt! Jag ska ringa veterinären i morgon.
    Jag har inte hoppat på dig och har inte skällt heller. Jag vet inte på vilket sätt du läste min text, men tydligen läste du den med en riktigt bitter och hemsk ton. Jag har ej läst hela tråden, tyckte bara det var konstigt att veterinären tyckte att p-piller var den bästa utvägen när det typ är den sämsta. Det behöver man väl inte vara veterinär för att förstå? Finns information överallt.
  • sedlighetsroteln
    Bondbruden skrev 2007-09-27 18:56:43 följande:
    Sedlighetsroteln: Får försvara TS, den här tråden har kryllat av folk som inte läst alla inlägg och kommer och säger sådant som TS redan har svarat på. Jag förstår att du menade väl, men jag förstår TS om bägaren rinner över...
    Ja, det var ju synd då att den rann över på mig..
  • sedlighetsroteln
    AdoXa skrev 2007-09-27 19:48:42 följande:
    Fast det var faktiskt inte därför jag skrev som jag gjorde, utan det var för att jag tycker att du skrev väldigt otrevligt i ditt inlägg!Du skrev t.ex:"Ni har alltså struntat i att kastrera henne p.g.a. njurarna och istället kanske gett henne ännu mer problem genom p-pillren?"Du påstår alltså att det är vårat fel att hon har problem nu - när vi bara följt veterinärens instruktioner. Det är ju mycket möjligt att vi har haft oturen att hamna hos två olika mycket korkade veterinärer, vad vet jag. Men det känns inte som att man kan begära att vi inte ska lita på dem.
    Ja, det där är dina ord och det får du stå för. Jag skrev inte otrevligt.
Svar på tråden Avliva "frisk" katt?