Inlägg från: Perry the Platypus |Visa alla inlägg
  • Perry the Platypus

Avliva "frisk" katt?

Har inte läst alla inlägg.

Jag tycker man kan avliva en katt som kissar överallt just för att den faktiskt inte ÄR frisk då. En frisk katt håller sig till lådan/gömmer sitt kiss och bajs. En katt som närmast revirmarkerar fungerar inte när ni nu har ett litet barn. Det känns hårt, det färstår jag, men ni kan inte göra annat än ta bort henne.

Veni veni veni.
  • Perry the Platypus
    AdoXa skrev 2007-09-25 11:05:11 följande:
    Tack för alla svar! Jo vi pratade om det här i helgen och bestämde att vi skulle ta bort henne. Jag skulle ringt veterinären igår, men när jag stod där med telefonen i handen kunde jag bara inte ringa. Jag vet att vi måste, och vi ska göra det, men... jag tror jag samlar kraft så att säga. Hon kissar på MINST två saker varje dag. Vi försöker plocka bort allt så att det inte finns något framme (vilket ju är omöjligt) men det hjälper ändå inte för finns det inget framme kissar hon på möblerna eller väggarna. Tapeterna ser inte så fina ut på sina ställen. *suck*Så ja, vi har nog inte direkt något val. Ska bara ta mod till mig och ringa. Kanske gör det idag... 
    Gör det nu. Ta bara upp telefonen och ring direkt så är det gjort sen.
    Veni veni veni.
  • Perry the Platypus
    SweetPearl skrev 2007-09-26 16:56:12 följande:
    Så du menar att man ska avliva katten utan att man tagit reda på orsaken till varför?Min minsta kisse kissar bredvid lådan lite då och då och det är för att hon visar att lådan är full eller luktar illa. Så jag ska då avliva henne för att hon inte vill gå på en låda som luktar illa? Och frisk är hon inte då, eller?Inget illa menat, undrar bara hur du tänker.  
    AdoXa skrev 2007-09-26 18:45:36 följande:
    SweetPearl - Jamen hon skrev ju "En katt som närmast revirmarkerar fungerar inte när ni nu har ett litet barn." vilket det ju handlar om i det här fallet. Inte en katt som "kissar brevid lådan då och då" som din katt.  Det är två olika situationer, och Bellagio kanske läste i tråden att våran katt blivit vet. undersökt flera gånger redan, för det har hon.
    Det stämmer bra att jag läst alla TS inlägg. Står således fast vid mitt förra inlägg.
    Veni veni veni.
  • Perry the Platypus
    Dag o natt skrev 2007-09-27 11:59:36 följande:
    AdoXa: Låt henne få somna in. Ni har gjort allt och kan inte mer som jag förstår det. Ni har säkert redan bestämt er. Vad jag förstår på TS ville du mer ha ett godkännande om man kunde göra så..? Och Ja, det kan ni. Känn ingen skuld. Hon har levt i många år och haft ett bra liv.
    Håller med till fullo. Släpp den här tråden nu och få detta gjort, AdoXa. Det är fruktansvärt på en när man bestämt sig för att ta bort sitt djur och därför tycker jag att du ska agera snabbt så det är över sen.
    Veni veni veni.
  • Perry the Platypus
    Perry the Platypus skrev 2007-09-27 13:39:17 följande:
    Håller med till fullo. Släpp den här tråden nu och få detta gjort, AdoXa. Det är fruktansvärt på en när man bestämt sig för att ta bort sitt djur och därför tycker jag att du ska agera snabbt så det är över sen.
    *tär fruktansvärt på en ska det stå
    Veni veni veni.
  • Perry the Platypus

Hur har ni det AdoXa?

Veni veni veni.
Svar på tråden Avliva "frisk" katt?