• saltlakrits75

Elitserien 07/08

Höstmörkret är här och nedräkningen har börjat! Silly season har varit länge nog! Mina Modo förväntningar är höga efter förra säsongen! Hoppas självklart på en repris! Ska bli intressant och se vilka som blir topplag och vilka som har gjort flopp-värvningar!

• Svar på tråden Elitserien 07/08
  • saltlakrits75

Äntligen en spelare med lite fart och spelglädje!

Välkommen till Sverige och Svenska mästarna
    Patrick Yetman!

Härlig början med poäng i varje match!

• AYE

Och där blev Färjestad av med Melin... hoppas det hjälper.

• saltlakrits75

Rätt så oväntat... inte den tränare man trodde skulle vara först efter Boorken!

Får se vad Samuelsson kan åstadkomma själv nu!

• AYE

Jag trodde faktiskt att Melin skulle vara bra för FBK med tanke på att han påminner en del om Perra Johnson, och fler goa värmlänningar sen tidigare, i sin ledarstil...
    Samuelsson har ju alltid haft ambitionen att bli huvudtränare. Hoppas han lyckas, annars lär han också bli kortvarig...

• saltlakrits75

Nja, visst är det kul att brynäs har vaknat till efter att Boorken fick sparken!! Men Modo vad sysslar ni med? 7 numerära överlägen och förlust med 2-3 ändå..!

Elitserien påminner lite om Hockey allsvenskan just nu... alla lag slår nästan alla!

Är det mindre klassskillnad iår än förra året?
    Vad säger ni hockey intressenter?

• Zoomannen
    saltlakrits75 skrev 2007-11-18 01:32:26 följande:
    Nja, visst är det kul att brynäs har vaknat till efter att Boorken fick sparken!! Men Modo vad sysslar ni med? 7 numerära överlägen och förlust med 2-3 ändå..!Elitserien påminner lite om Hockey allsvenskan just nu... alla lag slår nästan alla! Är det mindre klassskillnad iår än förra året? Vad säger ni hockey intressenter?
    jag är beredd att hålla med... Tycker att standarn i ES har sjunkit... Är lite konstigt med alla "proffs" som vi har i ES.. Håller stenhårt på mitt Brynäs IF och ser bara possitivt på att alla lag kan slå alla är lite roligare att titta på.. Känns mer spännande när det kan hända så mkt omg. efter omg.
  • Guldbollen

saltlakrits

saltlakrits75 skrev 2007-11-18 01:32:26 följande:
    Nja, visst är det kul att brynäs har vaknat till efter att Boorken fick sparken!! Men Modo vad sysslar ni med? 7 numerära överlägen och förlust med 2-3 ändå..!Elitserien påminner lite om Hockey allsvenskan just nu... alla lag slår nästan alla! Är det mindre klassskillnad iår än förra året? Vad säger ni hockey intressenter?
    Lagen blir inte jämnare. Men de lag med hög kvalitet bryr sig inte så hårt om en bortamatch i Mora eller Luleå längre. De tar de pinnar de behöver för att sedan vara som bäst när det gäller. På det sättet är det kul att hålla på ett lag som Luleå som jag gör. Under hela säsongen lever man i skräck för olika streck. Som ikväll, en seger mot Linköping skulle ge oss lite distans till de tre sista, men en förlust och vi är kvar där nere. Jag ska börja bita på naglarna nu...

HEJA LULE!
  • Johan o Elli

Jädrans vad djurgården trummar på nu.
    0-3 borta mot FBK och leder nu hemma mot MODO med 4-1 :)

• adam

Det finns ju inget bättre än frölunda!!!!!!!!!!!!! förstår ni inte det

saltlakrits75 skrev 2007-09-18 20:19:44 följande:
    Höstmörkret är här och nedräkningen har börjat! Silly season har varit länge nog! Mina Modo förväntningar är höga efter förra säsongen! Hoppas självklart på en repris! Ska bli intressant och se vilka som blir topplag och vilka som har gjort flopp-värvningar!
  • Musikerpappa

jodå!!!!! hååveeeee blååååååå!!!!!!!!!!!!

• Johan o Elli

det var ju inte många cm ifrån att SSK kvitterade till 3-3 :) men hv hade turen med sig igår.

• saltlakrits75

Efter ett inte så upplyftande uppehåll så är det dags igen, förhoppningsvis så blir det kvalitativ hockey när ES drar igång igen!

Man hoppas ju att Modo inte upprepar sin svacka efter förra uppehållet.

• Hockeytoken

ska det vara så svårt att spela hockey i scandinavium... iaf om laget heter fbk.. *suck*

• saltlakrits75

Ett stort frågetecken efter Modo-Lindköping igår! Hur tråkig kan en hockey match vara att titta på trots 5 mål?

Kommentatorn på Säsongskortet gör ju inte saken bättre! Tragiskt....Linköping var ju halvkassa men vann rättvist! Kul att Skellefteå fick vinna för en gångs skull! Och härligt att se tunga FBK bita i gräset!

Men kvalitén på hockey överlag igår på de flesta arenor var inte mycket att hänga i julgranen! Kan ju knappast bli bättre med mera vila under jul och nyårs uppehållen!

Svar på tråden Elitserien 07/08