Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

Myrkryp i benen

Jag är gravid i v. 15 och har väldiga problem med myrkrypningar (restless legs) på nätterna o ibland även dagtid, får sällan sova mer än ett par timmar (ibland inte ens det) och det börjar bli väldigt påfrestande.
    Ngn mer som drabbats av detta el som vet hur man kan lindra besvären??

• Svar på tråden Myrkryp i benen
  • NoahLeah
    jojo7 skrev 2007-09-19 14:10:08 följande:
    Jag hade det mycket under min första graviditet men inte under denna. Jag fick ett tips att dricka Grappo. I den finns ett ämne som heter Kenin eller nått sånt och det ska hjälpa mot myrkryp i benen. Det gjorde det för mig. Lycka till!!
    Ja, jag såg ngt för längesen att grapefrukt el Grape Tonic kunde lindra..är det detsamma som Grappo?
    Hur mycket ska man dricka av det då?
  • NoahLeah

Jag har samma bekymmer...de gånger jag verkligen är dödstrött o somnar i soffan så kör krypet igång så fort jag går o lägger mig i sängen *suck*

Ska börja dricka ett par glas tonic varje kväll o se om det hjälper *hoppas* annars får man väl ringa sin BM och fråga om råd.

Ngn som vet om det brukar bli bättre ju längre man gått el får man stå ut med detta hela graviditeten?

• NoahLeah

Drack tonic igåtr o tyckte nog det dämpade lite grann..kunde i alla fall somna men vakande efter ett tag med kryp *s*
    Kanske bara bita ihop o stå ut? **

Svar på tråden Myrkryp i benen