• trollkarl

COCA COLA kokt Julskinka =)

va tror ni om att koka julskinkan i coca cola??

• Svar på tråden COCA COLA kokt Julskinka =)
  • trollkarl
    AnneSophie skrev 2007-09-20 16:21:12 följande:
    Skitgott! Jag har testat (Nigella har ju ett recept i sin kokbok). Det är utan tvekan den godaste julskinka (eller skinka överhuvudtaget) som jag har ätit.
    visst är det?? jag trodde att det skulle smaka "skit" men det visade sig vara det godaste jag ätit på länge..
  • Ms Sweden

Jag älskar coca cola, så det bara måste ju bli gott!

• AnneSophie
    trollkarl skrev 2007-09-20 16:21:57 följande:
    visst är det?? jag trodde att det skulle smaka "skit" men det visade sig vara det godaste jag ätit på länge..
    Ja, jag testade förrförra julen på skoj efter att ha blivit lite inspirerad av just Nigella då. Jag tycker inte ens om skinka liksom så det var bara ett husmoderligt experiment. Trodde också att det skulle smaka skit, eller iallafall väldigt väldigt sött, men det gör det ju inte. Har efter detta hört att cocacola tydligen är en vanlig ingrediens i BBQ-såser i södra USA. Det får ju en speciell smak det hela.

Till jul har jag lovat att bjuda mina mycket skeptiska kollegor på Coca-Cola-skinka, för dom tror mig inte.
    Latet anguis in herba
  • Mandi74

Det måste jag testa jag oxå. Vi har marinerat kött nångång i coca-cola och det är ju gott.

• PippiLottan

jag tror nog absolut att det blev som det skulle. karln är kock. men smaken är väl som baken

• biet

har bara prinskorv hemma men jag testar *doppa doppa*

• Häxan Jia

Jag kan informera om att de är jättegott med cola kokt skinka och då var ja ändå så skeptisk vår första jul att jag kokade en egen ifall att den inte skulle vara bra

I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • biet

kan man dricka spadet oxså sen eller gör ni nåt annat med det???

• trollkarl
    biet skrev 2007-09-20 16:41:56 följande:
    kan man dricka spadet oxså sen eller gör ni nåt annat med det???
    nope, det är bara att slänge, eller köra en del av det som buljong till sås..
Svar på tråden COCA COLA kokt Julskinka =)