Svimmade under förlossningen?
Låter nog som för mycket lustgas.. Jag har bara fött vaginalt en gång och det var 18 år sen, fick lustgas då men var inte med om nått sånt .. däremot har jag hört om liknande från andra som har tagit lustgas (utanför sjukhus). Har en bekant som höll på alldeles för mycket med det..
Eller annars att du helt enkelt svimmade. Har du gjort det förut? Jag har lågt blodtryck och har svimmat flera gånger , det känns ungefär som du beskriver. Jag brukar må illa och så börjar det svartna framför ögonen och låta högt i öronen och så drömmer jag när jag är avsvimmad också, sen vaknar man och fattar ingenting först. Det är inte så att man har varit nära att dö utan oftast är det helt ofarligt så länge man inte ramlar och gör illa sig. Kanske att du svimmade på grund av lustgasen?
Är förresten själv rädd för spinalbedövning (ska göra planerat snitt om 2 månader) eftersom jag får blodtrycksfall av det, har fått det två gånger. Vet inte om man kan få det av epidural också (om du ens fick det?) men det borde ju komma ganska snart efter man har fått den isåfall.
Förstår att det måste varit väldigt obehagligt men tror inte att det var något farligt.