• amisha

Härjedalskök- Prisklass? Akut råd!!

Vi har köpt köksluckor från Härjedalskök, men det blev en impulsköp och vi kunde inte säga nej till försäljaren. Nu ångrar vi oss för vi tror att de är rätt dyra. Stämmer det? Ni som har erfarenhet av att köpt köksluckor vad säger ni?
    Hur kan vi göra för at häva köpet?
    Behöve akut råd!

Tack på förhand,

• Svar på tråden Härjedalskök- Prisklass? Akut råd!!
  • listo

Man har väl ångervecka antar jag. Men köpte ni alltså luckor utan att veta priset?

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • amisha

Vi visste priset, men vi har nu ågren och tror att vi blev lurade. Vi kunde inte ta oss ur det. Var kan jag läsa m ångerveckan. Jag är rädd att han ska säga att det går inte och då vet jag inta vad jag ska säga.

• amisha

Nu skriver jag så snabba inlägg här för ångesten är som högst just nu... Men Finns det någon här som kan lugna ner oss att Härjedalskök är inte en bland den dyra prisklassen. Vi har köpt 17 enkla luckor som går enda upp till taket plus 5 lådor för 25000kr. När jag tittar på IKEAs standardkök så är det svårt att jämföra, dels för att det är inkl. stomme och dels för att det är inte höga luckor....

Phew!!

• angel1981

Härjedalskök är av bra kvalitet. 25000 låter inte alls så mycket, tycker jag.... Ikea är billigare men då måste man byta stammar också för vad jag vet kan man inte måttbeställa luckor på ikea. Härjedals kök däremot gör luckorna så att de passar eran gamla stammar.

• amisha

Tack snälla listo moderatorn för din hjälp. Jag ska skriva ut och läsa och förstå lagen

Jag efterlyser fortfarande någon här som har köpt luckor...

• amisha

Tack angel1981 för ditt inlägg. Det jag tänker är att på IKEA får man beställa stommar och luckor och då blir allt fräscht och nytt medans på Härjedalskök blir det bara luckor som vi byter. Blir IKEAs billigare då är Härjedalskök ett dyrare alterantiv, eftersom vi får bara luckor för priset. Eller, tänker jag fel?
    Åh, vad svårt!!

• angel1981

Vad det kostar på ikea beror helt o hållet vilka luckor du väljer och så. Kolla på deras sida så får du lite pris info iaf. Jag funderar också på att fixa köket, tänkte först på ikea kök... Men om man byter stammarna så måste man nästan byta vask, bänkskiva och sånt och helt poötsligt blev det svin dyrt:(

• amisha

Vi behöver byta bänkskiva då det är i dåligt skick, men på IKEAs köksexempel står det att i priset ingår diskbänk och kran. Gjorde ni en beräkning på IKEA och det blev dyrt? Jag tycker inte heller 25000 låter mycket, men det är svårt att veta när man inte har något att jämföra med.

• Hellström

Har köpt ett grått kök fr härjedalskök fick bet 27000 ung.
    snickarna som satte upp köket kostade extra men det var det värt
    bytte även bort pannskåpet o gjorde om det till djupa lådor samma med skafferiet suveränt o slippa stå på knä o leta längst in vet ej om det är dyrare men om du inte ska göra om hela köket kan det väl vara värt det?
    lycka till

Svar på tråden Härjedalskök- Prisklass? Akut råd!!