Inlägg från: amisha |Visa alla inlägg
  • amisha

Härjedalskök- Prisklass? Akut råd!!

Vi har köpt köksluckor från Härjedalskök, men det blev en impulsköp och vi kunde inte säga nej till försäljaren. Nu ångrar vi oss för vi tror att de är rätt dyra. Stämmer det? Ni som har erfarenhet av att köpt köksluckor vad säger ni?
    Hur kan vi göra för at häva köpet?
    Behöve akut råd!

Tack på förhand,

• Svar på tråden Härjedalskök- Prisklass? Akut råd!!
  • amisha

Vi visste priset, men vi har nu ågren och tror att vi blev lurade. Vi kunde inte ta oss ur det. Var kan jag läsa m ångerveckan. Jag är rädd att han ska säga att det går inte och då vet jag inta vad jag ska säga.

• amisha

Nu skriver jag så snabba inlägg här för ångesten är som högst just nu... Men Finns det någon här som kan lugna ner oss att Härjedalskök är inte en bland den dyra prisklassen. Vi har köpt 17 enkla luckor som går enda upp till taket plus 5 lådor för 25000kr. När jag tittar på IKEAs standardkök så är det svårt att jämföra, dels för att det är inkl. stomme och dels för att det är inte höga luckor....

Phew!!

• amisha

Tack snälla listo moderatorn för din hjälp. Jag ska skriva ut och läsa och förstå lagen

Jag efterlyser fortfarande någon här som har köpt luckor...

• amisha

Tack angel1981 för ditt inlägg. Det jag tänker är att på IKEA får man beställa stommar och luckor och då blir allt fräscht och nytt medans på Härjedalskök blir det bara luckor som vi byter. Blir IKEAs billigare då är Härjedalskök ett dyrare alterantiv, eftersom vi får bara luckor för priset. Eller, tänker jag fel?
    Åh, vad svårt!!

• amisha

Vi behöver byta bänkskiva då det är i dåligt skick, men på IKEAs köksexempel står det att i priset ingår diskbänk och kran. Gjorde ni en beräkning på IKEA och det blev dyrt? Jag tycker inte heller 25000 låter mycket, men det är svårt att veta när man inte har något att jämföra med.

• amisha

Jossa78: Har du en bild på ditt kök? Är ni nöjda med köket?

Angel1981: Hur stort kök har ni? Vårt kök har 17 luckor och 5 lådor. Det drar nog iväg som du sa om man byter hela köket på IKEA. Var det 50000 med köksskiva eller endast skåp och luckor?

• amisha

Det är svårt! Jag menar om det var ett bra pris som vi fick igårkväll då behöver vi inte avbeställa, men det tråkiga var att vi inte fick någon betäketid och fick bestämma oss på spurten. Vi är inte fastbeslutna att det var ett bra köp, vill därför jättegärna jämföra priser med er som har köpt kök.

• amisha

Jossa78: Vi tog också kattfot men med en enklare fräsning. Hur många luckor och lådor blev det för er från Härjedalskök? Tror också på en mörkare bänkskiva med kattfot.
    Jag söka och kolla mer på IKEA priser. Börjar bli mer och mer övertygad att det kanske var rätt beslut... phew... det här är inte lätt.

Angels1981: Härjedalskök har en hemisida. De hade många olika färger och modeller på luckorna. www.harjedalskok.se

• amisha

Angels1981: Glömde skriva och tacka för att du svarade på min fråga angående antal luckor. Det hjälper mig mycket i att föröska jämföra. Tack så mycket för hjälpen

• amisha

Jossa78: Tack så mycket för svaret. Mörkt golv låter fint. Vi tänkte ha mörk bänkskiva med ljus kakel, men golv har vi inte funderat på än. Nu vet vi vad som väntar oss den här helgen.

Jag vill tacka er alla som har skrivit än en gång. Jag känner mig mycket lugnare nu

Svar på tråden Härjedalskök- Prisklass? Akut råd!!