• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

♦*************************************♦

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Bilden “http://familjeliv.se/krypin/lissanna/gallery/phpkr7az8.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning
    familjeliv.se/Forum-5-87/m24639044.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Cuprima

Någon som vet var jag kan finna snygga vita gärna lantliga/romantiska gardiner det ska vara en kappa el hissgardin?

Problemet är längden den behöver vara minst 180 och alla jag hittar är 160

Lantlif hade jättefina hissgardiner men givetvis var de för korta.

• LissAnna
    Cuprima skrev 2007-09-22 10:04:56 följande:
    Någon som vet var jag kan finna snygga vita gärna lantliga/romantiska gardiner det ska vara en kappa el hissgardin?Problemet är längden den behöver vara minst 180 och alla jag hittar är 160 Lantlif hade jättefina hissgardiner men givetvis var de för korta.
    nordljus.net har vackra vita hissgardiner.
  • Hjorthan
    LCroft skrev 2007-09-22 08:05:18 följande:
    Här satt ni och hade fest inatt Jag borde nog ha kommit med men jag gick och lag mig kl 22 efter en uruseldag, var så sur på allt och alla att mannen fick sig en omgång ännu nu på morgonen. Oftast är han den mest underbara människa som finns och så finns det vissa gånger som jag helst hade gett han en spark där bak. Som tur är kommer de gångerna inte ofta.Mitt badrum som skulle ha varit klart igår och ju då inte klart, därav också mitt dåliga humör. Jag förstår ju att allt tar sin tid men säg då inte att då och då är det klart, för jag väntar ju som ett barn på julafton att få mitt hem tillbaka. Lotta förresten, kanske jag ska komma och säga ifrån till din kollega, hon låter som ett utmärkt föremål för all min frustration De äldre barnen är hos farmor och farfar i helgen och Ida ska även dit idag så jag får en dag för mig själv. Ska faktiskt rymma fältet har jag tänkt och komma tillbaka först ikväll. Får se vad jag hittar på och med vem Behöver se lite annat än det här tredje världskrigs huset  Och när jag kommer hem så hoppas jag att mannen har städat och gjort det så fint det går för jag har tagit semester! Hoppas ni får en bra dag idag
    Du hade verkligen behövt sitta och tjattra med mig och Bodil i natt! Lider med dig, förstår precis din frustration. Jag har en make som är världens gulligaste, men han är också tidsoptimist och tror sig hinna med jättemycket, och blir lika förvånad varje gång det inte blev så!

Hoppas du får en riktigt härlig dag idag helt för dig själv!

Och du, du får gärna komma hit och vräka galla över min kollega, fast jag varnar dig, hon har en förmåga att trycka ner det mesta i hennes väg! Skrikandes
  • Hjorthan
    nublu skrev 2007-09-22 08:11:20 följande:
    Billig vit färg rockar. Jag spädde ut sista litern Mandel med 3 liter av Alcros billigaste matta vita tak och väggfärg. Har inte vågat syna väggarna så noga än idag men det gula verkar ha dunstat. Vi ska ju måla alla lister och foder i samma gråa färg som vi har i köket. Då funkar inte urtvättad vaniljsåsgul på väggarna. Funderar på att rolla väggarna i Gustavs rum vita också någon dag när jag har tid och ork.
    Jag håller med dig, billig färg behöver inte betyda dåligt resultat! Jag sitter just nu och kollar in mina sovrumsväggar i strålande solljus, och de ser jättefina ut, trots billig färg!
    Och fördelen med den billiga färgen är ju att det blev pengar över till nytt överkast och kuddar!
  • Cuprima
    LissAnna skrev 2007-09-22 10:09:17 följande:
    nordljus.net har vackra vita hissgardiner.
    Tyvärr har de inte storleken jag behöver.. Men de är jättevackra!

Vill ha såna ju!!!
  • LCroft

Är bara in en snabbis och måste visa er, pappa och hans fru har köpt en sommarstuga. Och jag är kär!!!! Visst är det en massa jobb och några 100 liter vitfärg som behövs men fortfarande en drömstuga! http://www.riska.fi/fritidsobjekt/halloren_blomqvist.htm Stor härlig tomt dessutom och nära från oss, vi cyklar dit på 15 minuter

Och så fick jag en underbar skål av mamma, jag har länge drömt om den och nu fick jag den i förtidig födelsedagspresent! En stor vit Arabia skål som tillhört min farmor, jag är så glad så glad Skrattande

• nublu

Nu har jag proppat upp mig på pizza och Fanta så nu orkar jag knopa på en stund till.

Kände att det var klockren pensiovarning på mig när jag linkade ner till pizzerian med bara en krycka. Var ju tvungen att ha en hand över till pizzorna.

Här ser det ut som om en elefanthjord har skenar rakt igenom ett dagis. Mindre kul.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.