• Piff och Puff

Svullen efter äggplock, normalt?

Hej, gjorde mitt första äggplock i torsdags. Hade lite ont efteråt men klarat mig med vanliga smärtstillande. Mår mycket bättre idag, men har fortfarande lite ont. Däremot tycker jag att jag är väldigt svullen i magen nu på kvällen. Mycket mer svullen än igår. Är det vanligt?

Jag fick ut 20 ägg. Har antalet någon betydelse relaterat till hur svullen mar blir. Hur lång tid tar det innan det går över?

Hur har det varit för er andra? Tacksam för svar./M.

• Svar på tråden Svullen efter äggplock, normalt?
  • Piff och Puff

Fågelblå, tack för ditt svar. Det var en bra förklaring. Jag har faktiskt nästan inte alls ont i dag, vilket är skönt. Men är fortfarande ganska svullen dock. Å andra sidan har det ju faktiskt inte gått så lång tid. Jag läste någonstans att 2 och 3 dagen kan vara värst, eller var det någon som sa det?

Hur mår du nu, har det lagt sig?

• Piff och Puff

Leijonhjärta, ja visst är det mycket värre på kvällen. Jag är fortfarande rätt svullen, men det känns kanske lite bättre. Förr eller senare ger det väl sig.

• Piff och Puff

Jo jag har förstått det. Jag hade 32 äggblåsor. Så det är klart att det blir svullet....För övrigt...fortfarande svullen

• Piff och Puff

Sofia71, nä de sa att det var normalt. Det är det säkert också, men jag är fortfarande väldigt svullen. Inga byxor passar. Jätte jobbigt på lunchen när man liksom måste knäppa upp byxorna när man sätter sig ned.

• Piff och Puff

Är det någon som provat urindrivande teer eler liknande? Eller ska man inte göra det?

Svar på tråden Svullen efter äggplock, normalt?