Inlägg från: Smaragd |Visa alla inlägg
  • Smaragd

Skruvar till Lack-vägghylla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-22 15:08:40:
    Sori, fick inte med frågan!
    Alltså, har köpt en Lack-vägghylla för typ ett år sen, hade fram hyllan i sin förpackning för en vecka sedan och tappade då bort de två skruvar som kom med...
    Undrar nu om nån kan upplysa mig om hur långa o breda de medföljande små skruvarna är?
    De som man ska fästa i väggen kom ju inte med.

• Svar på tråden Skruvar till Lack-vägghylla
  • Smaragd

Anke, tack för ditt snabba svar trots att frågan saknades!
    Ska förresten fästa i spänskivevägg. Men som sagt egentligen gällde inte frågan de skruvarna...

• Smaragd

Problemet är att det är över 40 mil till närmaste Ikea...
    Kan förstås beställa med nån som far dit nån dag.
    Skruvarna finns säkert dessutom här hemma nånstans, men har lagt undan dem för vår tvååring o nu minns vi inte vart!

• Smaragd

barnens rätt: Jom, du har rätt, men det kom ett par små med som man fäster hyllan i själva fästanordingen med. Om du förstår vad jag menar...

• Smaragd

nu ser jag på beskrivningen att det var hela fem små skruvar med...

• Smaragd

HannaL: Mm, det var ju en idé!

• Smaragd

lillamuan: Hua! Var det nåt fel på hyllan eller för svaga skruvar? Hm, har tänkt lägga upp vår i dotterns rum!

• Smaragd

I monteringsbeskrivningen står att hyllan endast klarar fem kilo när man fäster i skivmaterial som vi har. Har inga betongväggar tyvärr, för då står det att den klarar 15 kilo. Köpte min för ett år sedan, kanske kan Ikea ha ändrat på viktgränserna?
    Hade tänkt ställa dotterns dockskåp på hyllan, men kollade just att det väger 4 kilo så det blir kanske lite tight.
    Låter ju ändå oroväckande med hyllan som gick sönder. Lillamuan, var det ett "måndagsexemplar" eller vet du om det hänt andra?

• Smaragd

lillamuan: Jag uppskattar din hjälp och ska fundera var vi sätter hyllan. Synd om folk misstortt dig, jag gör det dock inte.
    Förstår att det var limmet i själva hyllan som gav upp av nån orsak.
    Bra att veta. Trevlig helg till dig med!

• Smaragd

MaddeMamman: Hade tänkt ha den ganska högt och ta ner dockskåpet vid behov. Men hittade en annan plats för dockskåpet så får se var vi lägger hyllan. Har stått o väntat på sin plats i ett år redan...

Esterella: Tror hon menar limmet inne i hyllan, till exempel den vita ytan sitter ju fast i spånskivan på nåt sätt.

Svar på tråden Skruvar till Lack-vägghylla