Inlägg från: lillamuan |Visa alla inlägg
  • lillamuan

Skruvar till Lack-vägghylla

för allt i världen kolla vad du sätter i den hyllan!!!!! vår brakade i golvet ojoj gick itu mitt av.. och vi hade bara nåra böcker i vår.. så akta...

• lillamuan

nej för fan!!! sätt inte den i dotterns rum. vi hade vår i hallen och hade haft den där sen januari nu i år.. och helt plötsligt för nån vecka sen bara small den i golvet.. limmet som sätter ihop den i mitten hade losnat.. max vikten är 10 kilo vi hade kanske 6-7 kilo.. vi fick en ny hylla men denna gång står INGET under den hyllan det ska du veta!

Smaragd skrev 2007-09-22 17:01:59 följande:
    lillamuan: Hua! Var det nåt fel på hyllan eller för svaga skruvar? Hm, har tänkt lägga upp vår i dotterns rum!
  • lillamuan

ne du! fästena sitter kvar i väggen så det är inte dem som lossnat utan som jag skrev är det limmet som lossnat... vi använde rätt skruva till efetrsom jag är inte dum utan använde naturligtvis skruvarna som medföljde.. och JO MAX VIKTEN ÄR 10 kilo.. var ju själv på IKEA och snacka med de efter den rasat i golvet därför vet jag det!

TS jag råder dej att INTE sätta den i dotterns rum.. vår satt osså som berget tills LIMMET inte SKRUVARNA lossnade

gertie skrev 2007-09-22 17:11:10 följande:
    Då har ni fäst den dåligt. Antingen med fel skruv (för korta/smala) eller fel plugg, eller både ock. Vi har en lack hängandes i dotterns rum och den sitter som berget, ingen risk att den rasar ner om man inte lastar den med mer än vad maxvikten för hyllan är angivet. Tänk på att ikea förmodligen tagit till i underkant för att inte riskera stämningar, hyllan klarar mer än 10 kg om den är rätt monterad.
  • lillamuan

hade den klarat 15 kilo eller mer så hade dem nog skrivet det va.

• lillamuan

eftersom det blev värsta grejen v detta så ger jag ig.. min hylla ick isönder och NEJ de var inte VÄGGEN inte SKUVARNA utan LIMMET släppte... *suck* jag skrev till dig för att vara snäll.. vad tror folk? seriöst? skulle jag sitta och ljuga?? vi åkte in till IKEA i hbg och fick beskedet att det är MAX 10 kilo.. ö som du vill.. men jag rekomenderar att INTE sätta den i din dotters rum.. ag är inte DUM jag fattar väl att man inte kan sätta upp hyllan med andra skruvar OCH JA väggen är kvar.. MEN inte hyllan...
    gör som du vill TS och ha en trevlig helg...

Svar på tråden Skruvar till Lack-vägghylla