Inlägg från: Pirum |Visa alla inlägg
  • Pirum

Kuvert bröllop

Jag tycker det är superbra med kuvertavgift så länge det inte blir dyrare än vad en "normal" present skulle kosta. Jag tycker att 300 är på gränsen till för mycket men jag skulle betala det om det var ett bröllop jag ville gå på. Det är ungefär vad det kostar att gå på en liknande fest i studentsammanhang och det har man ju gladeligen sparat till av knapert studiemedel.

Men har man kuvertavgift tycker jag det är en självklarhet att man inte gör värsta sagobröllopet för det skulle kännas lite surt att betala för svanar vid fotografering, isskulpturer och annat. Men att ge ett bidrag för mat, dryck, serveringspersonal och liknande så brudparet slipper skuldsätta sig eller käka makaroner i tre år innan tycker jag är helt ok.

Sedan får man ha fingertoppskänsla- vet man att ens nära och kära hatar tanken på kuvertavgift får man väga sura miner mot att få det som man vill ha det och fundera på om det är värt en ev. släktfejd. I min familj skulle ingen lyfta på ögonbrynen utan snarare tycka att det var roligt att få gå på fest och känna sig hedrade av att det vi önskar oss mest är att fira dagen med dem.

Svar på tråden Kuvert bröllop