• Smus

Min dotter vill inte dricka mjölk! Tips?!

Halloj alla FL'are!

Min dotter är drygt 2. När hon var 7 månader upptäckte vi att hon var känslig mot komjölksprotein, därmed slutade vi servera henne mjöklkprodukter. Efter 6 månader växte allergin bort och idag har hon inga som helst problem med mjölkprotein.

Mitt "problem" är dock att jag gärna skulle vilja att hon drack mjölk till måltiderna (idag dricker hon vatten), men då hon inte fick vänja sig vid det vid 1 så tycker hon inte om det.

Jag tror att jag har provat ALLT (minimjölk, blandat ut med vatten och succesivt ökat, blandat oboy, mjölkdrinkar och hon vägrar) Nu undrar jag om DU kan hjälp mig med fler tips? Hur gjorde NI? Är det någon fler med samma dilemma?

Visst är det väl inte hela världen om hon inte dricker mjölk, men jag skulle gärna vilja att hon gjorde det. Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Min dotter vill inte dricka mjölk! Tips?!
  • Smus

Jo visst är det så att hon får i sig kalcium, men det handlar inte så mycket om det, mer att jag vill att hon ska få ett alternativ till måltids dryck, samt lära sig att dricka något som är lite mer mättande. Tänker även inför skola (då jag med erfarenhet vet att man ofta inte äter så mycket).

Problemet sitter i mitt huvud (och det vet jag) vill inte bara att hon ska dricka vatten. I alla fall inte jämt.

• Smus

Blå myran: Du gav mig ett helt nytt perspektiv. Tack! Har inte haft en tanke på att hon kanske fortfarande känner obehag av mjölken. Kan säkert stämma.

Se vad lite forum inlägg kan göra gott! Tack igen!

• Smus

Vi erbjuder också titt som tätt, men jag vill ju inte göra det till något negativt. Hon är väldigt matglad annars så jag ska inte klaga.

Tack alla för era svar!

Svar på tråden Min dotter vill inte dricka mjölk! Tips?!