Inlägg från: Gruffalo |Visa alla inlägg
  • Gruffalo

Go Fika

Maria: Vilken jobbig sits med jobbet! Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa. Måste säga att det i dagsläget känns skönt att ha ett jobb som man trivs med och som ska bli kul att komma tillbaka till.

Jessica: Mmm, shopping med barn vagn är verkligen inte så kul! Men tro inte att det är bättre i Farsta. Jag tycker att det är ännu värre där. Trångt och rätt otrevlig personal i en del butiker...

*host, host* Måste bara berätta att min "lilla" klump till son var på sin tvåmånaderskoll nu i veckan....eller han var då två månader och två veckor. Hihi, han väger 7 kg och är 62,5 cm lång...var ska detta sluta? Numera kallas han mest för klosso här hemma och babyskyddet till bilen ser väldigt litet och trångt ut.

• Gruffalo

Skulle också gissa att det är massivt trä eftersom det är ganska svårt att betsa laminat. Hihi, men jag är ingen expert...kan höra med snickar´n när han kommer hem!

• Gruffalo

Marie: Proffset säger att det med största sannolikhet är massivt trä! Hoppas du blev lite klokare...

• Gruffalo

Hej hopp!

Jag testar att vara plusmedlem...wohooo! Skrattande Verkar vara ganska kul...

Maria: Vad kan jag säga mer än det jag sa vid dagiset...när ska det sluta? När är det er tur att få koppla av och bara vara? Ge inte upp för er tur kommer, jag lovar! Grattis till nya jobbet och till att du slutade på det andra, det var nog en vinst... *kram*

Hedda: Håller med fullständigt, det är sånt som gör att man håller sig borta från FL ibland!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo `07
  • Gruffalo

Generad Oj, hade helt missat att vi ska ta med våra bättre/sämre (välj själv Räcka ut tungan) hälfter. Ska höra om gubben vill hänga på....
    Hmm, funderar på om jag ska köpa en dräkt till Maja eller göra en själv...får se vad det blir. Ok, nu är det ju ett tag kvar men har vi bestämt något om vad vi ska ta med? Jag får väl skylla min totala glömska och ouppmärksamhet på amningen.....

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • Gruffalo

Marie: Du får förlåta mig men.....MOAHAHA! Skrattande

• Gruffalo
    ok... dags att organisera oss lite? Fyll på, ta bort, justera listorna. Alla förslag välkomna, men givetvis går det lika bra att sålla!

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30-15?

Ideér
    (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:

Mia:

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad frukt
  • Gruffalo

Hehe måste berätta en kul grej....Skrattande
    Jag var på föräldramöte i torsdags och då visade dom upp ett bildspel med barnen när dom hade jobbat i ett projekt med en konstnär... Ja, ja, rätt flummigt men i alla fall.... Barnen hade målat och klistrat och konstnären hade dokumenterat, gjort ett bildspel och lagt till musik. Det var väääldigt varmt i lokalen, alla var nog lite trötta och då kommer kvällens bästa... Ena avdelningen kallas blåvalen så deras projekt handlade om just blåvalen såklart. Snacka om reaktionen när det i bildspelet står: en full vuxen val kan uppnå 30 meter. Alltså jag är inte bäst på att stava men att avstava till en full vuxen... Det blev förmycket, ridå...Marianne får en häftig fnissattack tillsammans med typ 10 andra...Räcka ut tungan

Svar på tråden Go Fika